Hej!

Lite inspiration till andra, byggde en platsbyggd bokhylla i MDF. Aldrig byggt något förut så har ju tagit sin tid, men resultatet blev över förväntan.
 
  • Olivegrön inbyggd bokhylla med förvaringslådor och dörrar, dekorerad med böcker, foton och en vas med blommor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Keos_Bygg och 78 till
  • Laddar…
Ser inte ut som ett nybörjarbygge — snyggt jobbat!

Fin kulör också; du ska vara stolt!
//Ronnie
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Snyggt. Men lite mer bilder får du allt bjuda på
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Hehe absolut, här kommer lite fler! Mest irriterande och störande var nog att både tak, vägg och golv är snea så var lite av en utmaning att få bokhyllan att se rak ut. Speglarna till luckorna har jag gjort själv. Krönlisten och golvlisten var väldigt viktiga nu i efterhand för att få ett fint resultat
 
  • Grått sideboard med paneler och handtag i modern interiör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljusgrått skåp med paneler, grå list och ljust trägolv. Del av matta synlig. Modern inredningsdetalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elegant hylla, lådor, dekorativ cykelmodell, böcker, bomullsgren i vas, inredningsdetaljer, harmoniska färger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
ConnyK och 22 till
  • Laddar…
Dum fråga kanske. Men hur har du fäst hyllplanen i "stegen" eller vad man kallar sidorna för?

Jättesnyggt!!!
 
Skumpe
M mothership skrev:
Dum fråga kanske. Men hur har du fäst hyllplanen i "stegen" eller vad man kallar sidorna för?

Jättesnyggt!!!
Skruva från motsatt sida, spackla, måla.
 
Hej!

precis som nedan skrev, alla hål är förborrade så mdf spricker lätt och ihop skruvat med kopplingskruv. Sedan försänkt innan jag skruvat och spacklat med plastikpadding och nedslipat i flera omgångar tills det blir bra. Se bild nedan


M mothership skrev:
Dum fråga kanske. Men hur har du fäst hyllplanen i "stegen" eller vad man kallar sidorna för?

Jättesnyggt!!!
Skumpe Skumpe skrev:
Skruva från motsatt sida, spackla, måla.
 
  • Hörn av två väggar med vattendroppar eller blöta fläckar; beigefärgade och grå skiftningar; skadad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
PeterFalun
Ja men för f-n det blev ju skitbra, grattis
 
  • Gilla
Jonasgal
  • Laddar…
Imponerande och skitsnyggt!
 
  • Gilla
Jonasgal
  • Laddar…
Supersnyggt!

Får man fråga vad du har använt för dekorlist mellan luckorna och vertikalt i hyllan? Den som är "skålad"

Patrik
 
  • Gilla
Jonasgal
  • Laddar…
Hej!

Det är samma MDF skivor som resten av bokhyllan men med egna frästa spår i!
P patrik.stack skrev:
Supersnyggt!

Får man fråga vad du har använt för dekorlist mellan luckorna och vertikalt i hyllan? Den som är "skålad"

Patrik
 
Snyggt och välgjort! Får jag fråga var du köpte skivor? Förvarades de i värme på varuhuset? Jag köpte ett par skivor på ett byggvaruhus i vintras, 22 och 16 mm, men de slog sig direkt när jag kom hem och skulle inte kunna användas till sådant här bygge.
 
Köpt allt på K rauta inte haft några problem. Började med 16mm men det var för skört och rangligt så bytte till 19mm som kändes väldigt robust. De har kapat i princip allt för mig på K-rauta, gäller att mäta bra bara. Enda delen de inte kapat är takbiten och bänkskivan som jag kapat själv då väggen och taket är snett.
 
Snyggt jobbat! Har också en på g men utgick från PAX garderober som skulle byggas in i kattvind. Största missen var att inte bygga egen totalt vågrät stomme, utan får pilla med kilar och annat för att få det rakt.

Hur som helst! Hur fäste du spegel-listerna? Och vad har du för fräsbord?
 
Snyggt! En kompis hjälpte mig med fräsningen! Jag limmade fast speglarna med trä-lim, ville inte ha några spikar. Rätt pilligt men blev bra.

TheJesper TheJesper skrev:
Snyggt jobbat! Har också en på g men utgick från PAX garderober som skulle byggas in i kattvind. Största missen var att inte bygga egen totalt vågrät stomme, utan får pilla med kilar och annat för att få det rakt.

Hur som helst! Hur fäste du spegel-listerna? Och vad har du för fräsbord?
 
  • Gilla
TheJesper
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.