Hej! Ska göra om ett badrum i höst och sitter och kikar på hur vi ska ha det. Har ett utrymme som är ca 180 cm brett mellan två väggar där vi skulle vilja ha bänkskiva med 2 ovanpåliggande tvättställ och därimellan tom yta (vi tänker använda det som skötbord för kommande barn). Alla kommoder jag hittar är dels ruskigt dyra och dels max 120 cm breda. Funderar därför på om man kan platsbygga detta själv. Alternativt köpa köksskåp från ex. IKEA och bygga om. Någon här som har gjort något liknande? :)
 
Det går hur bra som helst - tänk på att behandla materialet ordentligt mot fukt bara, tex genom att olja skivan ordentligt (även undersidan är nog bra emd tanke på luftfuktighet)

/K
 
Du skulle kunna köpa 3 stycken IKEA 60 cm kommoder och montera i bredd så får du dina 180 cm.
Sen är det ju bara att lägga på din skiva och montera dina ovanpåliggande tvättställ.
 
Problemen med standardkommoderna tycker jag är att de är gjorda av spånskivor som inte tål fukt tillräckligt bra. Beslagen däremot är det inget fel på. Så ikea-iden tycker jag är bra. Om man inte gillar utseendet så kan man ju byta ut fronterna mot egna skivor.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Eddie76 skrev:
Du skulle kunna köpa 3 stycken IKEA 60 cm kommoder och montera i bredd så får du dina 180 cm.
Sen är det ju bara att lägga på din skiva och montera dina ovanpåliggande tvättställ.
Ja jag har tittat på det med. Nackdelen är att de väggmonteras alternativt måste ha fula ben. Skulle hellre vilja ha det stående på golvet. Å andra sidan kanske man bara kan sätta dit en trälist längst ner för att slippa se benen.
 
pelpet skrev:
Problemen med standardkommoderna tycker jag är att de är gjorda av spånskivor som inte tål fukt tillräckligt bra. Beslagen däremot är det inget fel på. Så ikea-iden tycker jag är bra. Om man inte gillar utseendet så kan man ju byta ut fronterna mot egna skivor.
Du menar de som IKEA tänkt till kök? Hmm, ja då kanske badrumskommoderna är bättre. Ja byta fronten kommer jag göra då, hittade inga snygga på IKEA...
 
Det var badrumskommoderna jag menade. Spån är ett rätt dåligt material där.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.