Hej! Ska lägga platonmatta i två rum i sutterängdelen av huset. Har förstått att man ska ha Isolas Ventitex under mattan för att förhindra klapperljud mellan betongplattan och platonmattan. Jag tycker dock den verkar lite väl dyr så har försökt titta på alternativ. Så här står det på innehållsförteckningen: "Ventitex är en gles väv tillverkad av polypropylen. Produkten är diffusionsöppen och motståndskraftigmot vanligt förekommande kemiska angrepp." När jag googlade polypropylen och väv så dök den här marktäckväven upp från Biltema: https://www.biltema.se/fritid/tradgard/plantering/markvavar/marktackvav-50-gm2-2000021389
Material: PP (Polypropylen gissar jag?) "Tillåter vatten, luft och näring att tränga igenom samtidigt som den hindrar avdunstning, kväver ogräs och skyddar rötterna från uttorkning."

Nu till min fråga... Tror ni att detta är i princip samma typ av väv och att jag kan använda Biltemas marktäckväv istället för Isolas Ventitex? Ventitexen skulle kosta mig 1118:- och väven från Biltema skulle kosta mig 180:- så det är ju en rätt stor prisskillnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.