Företaget Tresson renoverade vår fasad och balkonger för ett gäng år sedan. Jag hade en rätt stor glipa mellan balkongräcke och fasad, vilket gav både insyn men kan va en fara för barn vara huvuden kan fastna/trilla ut.

Tresson sände över två killar närmare 40 år som hade med sig en plåtbit. Är detta snyggt och säkert? Fackmannamässigt utfört?

Notera att de har klippt av plåten så att den vassa kanten är upptill - barn kan skära upp fingrarna. Den bockade ändplåten är nedtill. Och den avklippta biten, med nitar, har man använt som fixering - fullt synligt när man är på balkongen.

Klåpare om du frågar mig
 
  • Närbild på en balkong där en plåtbit installeras mellan balkongräcket och fasaden, med en röd cirkel som markerar den vassa kanten upptill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en vit plåtbit fastsatt på en balkong och fasad med synliga nitar. Plåtens vassa kant pekar uppåt och delar av plåten är böjda inåt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dracula Dracula skrev:
Företaget Tresson renoverade vår fasad och balkonger för ett gäng år sedan. Jag hade en rätt stor glipa mellan balkongräcke och fasad, vilket gav både insyn men kan va en fara för barn vara huvuden kan fastna/trilla ut.

Tresson sände över två killar närmare 40 år som hade med sig en plåtbit. Är detta snyggt och säkert? Fackmannamässigt utfört?

Notera att de har klippt av plåten så att den vassa kanten är upptill - barn kan skära upp fingrarna. Den bockade ändplåten är nedtill. Och den avklippta biten, med nitar, har man använt som fixering - fullt synligt när man är på balkongen.

Klåpare om du frågar mig
Det ser onekligen oproffsigt ut.
Har inte styrelsen ställt krav mot entreprenören än?
Om de inte klarar av att göra jobbet bättre än så borde en plåtslagare anlitas vars kostnad debiteras Tresson.
 
  • Gilla
sturnus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.