Hej!
har kollat runt på en del nyckelfärdiga hus, o de jag inte får ihop är:
Varför är det godkänt för samtliga husbyggare att montera o göra ett så uselt plåt arbete, ex de finns inga omslag på verken vindskontor eller fotplåtar, inga slussfalser i regndalarna dom ligger bara med ett överlapp. Heller inga gavlar på vindskenor ( mot rännan ) all plåt garnering ligger helt utanför vad lagar o regler säger, hade en plåtslagare gjort sådana jobb, hade han inte vatt långvarig på marknaden.
Tänkvärt!!!
 
Tyvärr är inte plåtslagarna bättre, det ser lika illa ut där, och sen kommer besiktningsmännen och säger, ja, det är så man gör nuförtiden. Här satte plåtslagarna fast (nu står det still i huvudet) "trattarna" som fångar upp vattnet ur de finska utkastarna från fotrännan med farmarskruv! Hur tror ni det går med mina händer när jag ska rensa från löv i höst, undrade jag. De jäkla klåparna skämdes knappt. Allt finlir var under all kritik, imo.

Själv är bäste dräng, som vanligt, tyvärr.

Det finns helt säkert yrkesskickliga och duktiga plåtslagare som inte bär sig åt så, ingen skugga över dem. Hoppas jag träffar någon en dag.....
 
Beställde plåtslagarjobb förra sommaren (några ränndalar och lite annat pyssel) och fick se att ränndalarna lades om lott, frågade varför och fick till svar att det är så man gör nu för tiden. Sen kröp det fram att han minsann inte var plåtslagare en gång eftersom jag inte gillade i princip något som blev gjort.
Jag pratade med chefen som tittade på jobbet och inte tyckte det var några konstigheter men eftersom jag skulle ta dit en 'riktig' plåtslagare senare och var missnöjd med deras jobb så den plåtslagaren skulle få göra om så bjöd de faktiskt på jobbet som goodwill (eller som han sade 'det hamnar på blåskontot').
Så det var rätt schysst tyckte jag. Nu är allt gjort riktigt av en äkta yrkesman. :)

Jag menar att man kanske inte alltid får det man beställt, inte ens rätt yrkesgrupp. :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.