Nej det ser för hemskt ut med villor som är bekläda med plåt satsa hellre på något annat!
Det finns idag så många system som är tillgängliga på marknaden bara att välja och vraka!

Har själv STO therm putssystem med frigolit och puts samt stänkt fasad. Finns i alla färger ytsrukturer samt håller länge utan underhåll. ;)
 
man kan alltid ändra på plåtasaden om huset ligger bra till där man vill och huset i övrigt är vad man har tänkt sig!
 
Förrutom utseendet har jag bara hört possitiva saker om plåtfasader. Framförallt är det underhållsarbetet (som verkar vara obefintligt) av fasaden som husägarna verkar gilla.
 
  • Gilla
Visan i mitt liv
  • Laddar…
Grannhuset hemma har plåtfasad och jag tycker inte det ser hemskt ut. Tycker nog att det kan se rätt så ok ut. Stor fördel är ju att det är underhållsfritt.
Hur ser prisbilden ut jämfört med andra sätt?
 
jag har plåtfasad (ser ut som liggande trä)

grannen hade bott bredvid i 10 år och trott det var trä ;) så visst ser det välan oki ut...

problem med det? blir som en bakugn inomhus på sommaren :(

men, underhållsfritt... men kommer bytas till träpanel när insidan är totalrenoverad
 
yonna skrev:
men de hus som har kompletterats med detta kan ge stora problem. Man har inte koll på fuktskador förrän det är för sent. Jag skulle aldrig köpa ett begagnat hus med denna fasad. Och detta i första hand inte pga det estetiska.
har aldrig läst eller hört att detta skulle vara nåt, vart har du fått den infon från? lite nyfiken eftersom vi har det och det var puts innan...
 
Min åsikt:
- Plåtfasad i syfte att efterlikna träfasad = hur fult som helst.
- Plåtfasad där man utnyttjar plåtens speciella egenskaper och möjligheter = kan bli hur coolt som helst. Tänk vågigt, helt slätt, kopparfärgat, rostfritt etc.

Det hänger helt på vilket hus du tänker bygga, lantidyll med vita knutar passar inte med plåtfasad enligt min mening. Däremot har vi funderat på plåt till vårt modernistiska husbygge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.