Vi fick leverans av vårt nya spabad från Pool Kungen idag. Upptäckte när vi packade upp den att plasten är skadad under. Inte den genomskinliga teransportplasten, men den svarta. Pratade med poolkungen som sa att detta är ett termitskydd, som det är ok att vi tejpar över med ordentlig tejp så ska det hålla.

Det jag trodde att det var är tätskiktet som gör att fukt inte kommer in underifrån till spat.

Jag pratade också med Pool Kungens servicetekniker som sa att även om plasten är hel så letar sig myrorna in där ändå...

Vad skulle ni göra? Bör jag vara rädd för detta? Ska jag stå på mig och få "termitplasten" utbytt/lagad? Eller kan jag tejpa den och köra på?

2013-11-11 11.30.10.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Svar från PoolKungen:
Inget bekymmer som vi kan bedöma det. Tejpa det med ordentlig silvertejp i dubbla lager. Garantin har du utan vidare kvar.
 
OpiMaza
Dålig ursäkt, ge dig aldrig be om minst en ny botten annars häv köpet.
Rejäl skada som kommer att få konsekvenser senare, jag lovar dig.
Silverteijp hallååååå där ser man hur Poolkungen resonerar tur man köpte sitt bad från swebad.
 
OpiMaza
tronen skrev:
Svar från PoolKungen:
Silvertejp är inte åldersbeständigt den kommer släppa tids nog.
 
Vi får väl se vad som händer... Jag körde med grön monstertejp som aldrig lossnar. Vi får väl se, får lyfta och se vad som har hänt om ett par år :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.