Hej!

Har råkat slå av detta vred från mitt element.

Det är endast den svarta plastringen som gått sönder och jag undrar om man kan köpa endast den eller om jag behöver köpa hela vredet?

Undrar även om det bara är att köpa ett som liknar den jag har, osäker på vilket märke det är men den liknar MMA Evosense och det står MMA på metall-ventilen, dock är det ett annorlunda tryck vid visaren på vredet och MMA-loggan finns ej.



Närbild av en termostatventil på en radiator med synlig tråd och skalfällning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en rökdetektor med öppen skyddslock och synlig sensor inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en vit brandvarnare med avtagen monteringsplatta på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en termostatinställning på siffra 7 på en vit radiatorventil, ansluten till ett vattenrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


MVH
 

Bästa svaret

Det är bara att köpa ett nytt termostathus. MMA Evosense säljs på de flesta byggvaruhus och liknande eller går enkelt att beställa på nätet.
 
  • Gilla
cafeascot
  • Laddar…
J Josth skrev:
Det är bara att köpa ett nytt termostathus. MMA Evosense säljs på de flesta byggvaruhus och liknande eller går enkelt att beställa på nätet.
Tack för svar, jag måste alltså köpa hela vredet förstår jag det som.

Hur vet jag vilken jag behöver? Finns flera som ser likadana ut men har olika temperaturintervaller. 0-28, 0-22 o.s.v. Min har graderingar 0 - 9, vilken motsvarar det tro?

MVH
 
0-9 är fullöppen dvs 0-28c
 
  • Gilla
cafeascot
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
0-9 är fullöppen dvs 0-28c
Tack för info,

Verkar finnas flera att välja mellan dock: MMA Termostat Evosense vit 0-28°C M28, samt MMA Termostat Evosense vit 0-28°C M30. Hur kan jag ta reda på mitt anslutningsmått?
 
Skruva bort den kromade ringen som sitter på termostaten och mät diametern över gängorna med ett skjutmått. Evosense M30 är väldigt ovanligt men kan passa om ventilen inte är MMA.
 
  • Gilla
cafeascot
  • Laddar…
J Josth skrev:
Skruva bort den kromade ringen som sitter på termostaten och mät diametern över gängorna med ett skjutmått. Evosense M30 är väldigt ovanligt men kan passa om ventilen inte är MMA.
Detta lär vara M28 då va?
Mätverktyg hålls mot en metallgängad del för att mäta dess storlek, troligen M28, på ett vitt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jo det lär vara 28 mm, fast egentligen är det måttet över gängorna på ventilen man mäter.
 
  • Gilla
cafeascot
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.