Hallå. Jag tänkte montera en bänkskiva på några väggskåp där jag bla. ska ha min bärbara dator stående. Jag kommer behöva koppla in div. kablar i datorn ibland och tänkte då borra ett hål genom bänkskiva och skåp. För att få en snygg kant runt hålet tänkte jag köpa någon form av plastring som döljer själva hålet, men jag hittar inget som passar. Dom modeller jag hittat har varit 60mm i diameter, men jag vill ha max 40mm. Så alltså, var hittar man denna tingest. Tackar på förhand. Mvh Johan
 
Det slog mig att ungefär sånahär hål har man ju i vissa "butiker" typ på apoteket för att kasta könummerlappen. De kanske är lite för stora, men det kan kanske vara en början att leta på?

Annars kanske det finns nån slags "hål" som egentligen används för t.ex. sånadär armar som kommer upp ur skrivbord som det kan sitta t.ex. lampor på... fast de hålen kanske bara ser vettiga ut när armen är monterad...
 
Kan någon tala om för mig var man kan köpa sådana "plastpluppar" som används för att snygga till hål i bänkskivar, där man vill dra igenom sladdar?

Håller på att göra om köket och vill slippa att se alla sladdar från kaffebryggare, brödrost etc.

IKEA hade sådana pluppar för några år sedan, men de har nu utgått ur sortimentet. De sätts i hålet och halva cirkeln täcks av plast, medan den andra är öppen.

Tacksam för hjälp.
 
Är det sådana som sitter i en del butiksinredning, just för att dra igenom sladdar så försök genom snickerierna eller prova med Kinnarps. AJ:s kanske också har.

Prototypen
 
Har för mig att den finns till vissa IKEA bord och även Tv möbler. Åtminstonde på IKEA i Barkaby har de en självbetjäningsvägg för reservdelar, där finns i princip alla beslag som ingår i Ikeas möbler. Man tar det man vill ha, betalar det angivna priset i en sparbössa som går till Rädda Barnen eller något sådant. Kan var enkelt och billigt att se om du kan få tag på det där.
 
Glade_Amatoeren skrev:
Kan någon tala om för mig var man kan köpa sådana "plastpluppar" som används för att snygga till hål i bänkskivar, där man vill dra igenom sladdar?

Håller på att göra om köket och vill slippa att se alla sladdar från kaffebryggare, brödrost etc.

IKEA hade sådana pluppar för några år sedan, men de har nu utgått ur sortimentet. De sätts i hålet och halva cirkeln täcks av plast, medan den andra är öppen.

Tacksam för hjälp.
Hejsan

Prova att leta där det säljs dator bord
 
Jag använder Thorsmans bordsgenomföring när jag gör installationer på jobbet. Den finns i 2 storlekar. Tyvärr är den rätt dyr, men å andra sidan blir det snyggt.

Bordsgenomföring
Gjuten tvådelad bordsgenomföring med fals som överlappar håltagning i bordsskivan. Lämplig t ex då uttagsbox placeras under bordsskivan. Ø60 mm monteras i hål Ø59-60 mm, Ø80 mm monteras i hål Ø79-80 mm.

CBL-G1 Alu-metl Ø60 1 5873620 1169105
CBL-G2 Alu-metl Ø80 1 5873621 1169106

http://www.schneider-electric.se/katalog/fs_katalog.asp?FUNC=detail&ProdID=10204&BrandID=1
 
Vart hittar men dessa? Är på jakt efter sån där genomföring som brukar finnas på kontorsbord? Ska göra ett hål i en laminatbänkskiva, och vill täcka den fula kanten och själva insidan på hålet.

Mvh Patrik
 
Denna sidan fanns länkad på en anna tråd:
Sladdhantering
Hoppas att det funkar

Henrik
 
Den där typen av genomföringar finns även på IKEA för inga pengar alls vill jag minnas.
 
Tack! Jag var på IKEA och letade, men de har slutat med dessa fick jag reda på när jag frågade.

Mvh Patrik
 
Tar upp en gamal tråd...

Var går det köpa den? Och vad kostar den? Ser snygg ut!

Har kollat K-rauta, Elfa, Clas Ohlson men inte funnit den (på nätet).
 
Dom går att köpa av alla som handlar tex. hos Elektroskandia E nr 1169105 och E 1169106 och grossisternas listpris ligger runt 500:-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.