Hej! Jag är ny i det här forum och vet inte så mycket av hur de fungera, men jag behöver lite hjälp av ni som kan det här med att lägga nya golv.
Vi funderar på lägga en ny plastmatta i köket och frågan är: hur gör vi det utan att ta bort plastmattan som finns nu?? kan man limma direkt på den eller vad ska vi göra först??
Och vilken sort plastmatta är bäst till köket, helst ska den bara mjuk.
Tack!:)
 
Jag skulle aldrig lägga en plastmatta på en annan. Riv bort eländet och få det fräscht istället.
 
Hej
Om den nu liggande mattan är tunn kan du låta den ligga kvar. Men tänk på att ju fler och tjockare mattor man lägger desto mjukare och tryckkänsligare blir golvet.
Prova och löslägg Gerfloors Texline med filtbaksida på din gamla matta!
Väljer du att limma måste limmet i princip vara helt torrt innan du lägger på den nya mattan.
Men som sagt jag hade nog personligen tagit bort den gamla och spacklat upp golvet. Men det är upp till var och en.........!
Anders
 
Tack, jag vill helst inte ta bort mattan eftersom golvet är jätte kallt och tänkte att det kanske hjälper lite, jag vet inte... mattan är gammal och tunn.
 
Texlinen har en isolerande effekt mot drag!
Anders
 
Tack så mycket för tippsen!! var köper jag den?? för på de ställen som jag har varit fanns ingen son märke.:confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.