Undrar var det går att få fatt på åldersbeständig (ej guloplast) och självhäftande vit plastlist som klarar hålla kvar nerdragen vanlig 25mm lamellpersienn på insidan fönsterbågen när fönstret uppnas i nederkant utåt/uppåt? List i L-profil som monteras utmed insidorna i fönsterbågen mot rummet innanför glaskassetten. Mått L-profil ca 20-25mm djup och ca 10mm bred i längder upp till 1,5m.

Vit aluminiumlist är ju också ett alternativ men vet inte om det finns. Vit plast L-profil självhäftande vet jag däremot har funnits men den persienn-firman finns tyvärr inte kvar.
 
Finns säkert billigare någon annanstans, men senast jag såg aluminiumlister i en massa olika format var faktiskt på Bauhaus. Dubbelhäftande tejp har dom också.

Edit: vet ju förstås inte om de har vitmålade lister, men jag skulle bli mycket förvånad om de inte har vit sprayfärg:)

Sent from my ST17i using Byggahus
 
Redigerat:
Tack för tipset, har redan sökt igenom Bauhaus sidor på nätet men kanske har de bara en liten del av sortimentet synligt hemsidan? Får undersöka nästa gång jag passerar en av deras butiker.
 
Kolla hos någon annan persiennfirma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.