Vet inte om detta är rätt ställe att posta i men gör ett försök.
Skulle byta glödlampa, efter att jag satt dit glaset på plafonden ramlar den av och går sönder.
Ser att en av de tre plasthållarna som håller lampan är paj och att den därför ramlat. Har hittat liknande glas så ska köpa och sätta dit, men hur ska jag lösa detta med trasiga plasten som håller i lampan, det är 3 st varav en är sönder. Finns annat alternativ ?

Bifogar bild.

Säkert enklare byta lampa helt men då jag inte är elkunnig behöver jag ett annat alternativ 😅
 
  • Takspotlight, lampa tänd, delvis skadad, klämkontakt synlig, omgivningen mörk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sådana detaljer brukar vara mycket svåra att hitta. Enklast och billigast att byta hela armaturen särskilt då glaset även tycks ha gått sönder.
 
Budgetalternativet är att bara sätta en skruv där med tillräckligt stor skalle. Du får förlita dig på de två andra snäppfästena
 
M myrstack skrev:
Budgetalternativet är att bara sätta en skruv där med tillräckligt stor skalle. Du får förlita dig på de två andra snäppfästena
Hittade samma lampa, ska försöka få loss plast fästena på de nya o sätta på de gamla, bör nog funka 😁
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.