Har beställt och fått takplåt trp20. Ser precis idag att man skickat fel, tjocklek 0,5mm istället för 0,6mm. Jag valde den tjockare för att jag har en vindslucka ovanför detta tak som gör att jag kommer att behöva gå på detta. Lutningen är 10gr. Jag har reglat cc 35 med 45x70. Kommer detta att hålla att gå på eller ska jag returnera plåten? Vintern står för dörren, snöar precis nu,så vänta 2-3 veckor på nästa leverans känns jobbigt
 
Rickard.
Har du tänkt regelbundet gå på taket tycker jag du oavsett borde lösa det med en bättre lösning. Det går att gå på båda men det är också lätt hänt att man bucklar till plåten om man kliver lite tokigt.
 
Takstege då? Eller finns det gångbryggor som är tänkt att ligga i takfallets riktning? En Taksteges pinnar är smala och eländiga att röra sig på :)
 

Bästa svaret

Rickard.
Detta är från cwl men alla har någon variant, bara att välja efter smak och prislapp. Jag gillar inte heller dom med glesa pinnar så dom monterar jag inte gärna.
 
  • PDF-manual som visar olika taklutningar för installation av skyddsräcke för takstege.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Där ser man, finns ju grejor. Då åker den levererade 0.5mm-plåten upp på taket i helgen. Tack för input :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.