Ska hyra ut en liten del av ett hus och ska bygga som en liten lägenhet där.

Någon som har en ide på hur man gör en bra planlösning på 7x4 meter?
Skulle det bli trångt kan jag förlänga kortsidan till max 7x6 meter....


Entren måste vara på den långa väggen annars får ni fria händer !

Lägg gärna upp någon bild på hur ni skulle gjort!


Det ska även finnas kök och badrum!
 
Den andra långsidan ligger alltså mot huset och kan inte ha fönster, eller har jag missförstått?
 
Ella skrev:
Den andra långsidan ligger alltså mot huset och kan inte ha fönster, eller har jag missförstått?
Du har förstått rätt.

men egentligen är det bara ena långsidan som måste ha både fönster och entre.. dom andra väggarna ser sitter ihop med annan byggnad.
 
tror det skulle hälpa om du la upp en bild på hur det ser ut.
 
Fein skrev:
tror det skulle hälpa om du la upp en bild på hur det ser ut.
det ser ut som en rektangel som är 7x4 meter och entren och fönster kan endast sättas på en av långsidorna.

=)
 
A
kan du ha några takfönster? Vad är det angränsade till?
 
Det är svårt utan att veta förutsättningarna men här kommer ett förslag.
Det känns lite svårmöblerat kanske.
 
  • 28kvm.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Utan något bra program och med bara ögonmått gjorde jag den här. Den går att variera en hel del, t ex genom att lägga entrén och toaletten på ena sidan och sätta ihop kök och vardagsrum. Jag gjorde en liten vägg i vardagsrummet så att det blir en sovalkov för det tycker jag skulle vara mysigt! Givetvis kan man för öppenhetens skull låta den ena väggen i entrén vara en halvvägg. Man skulle också kunna göra hallen smalare till fördel för vardagsrummet. Den blev stor i förhållande till resten på den här ritningen. Trebarnsmamman och tvåhundsägaren Ella gillar stora hallar!

plan.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.