Hej

Vi är i slutfasen av att planera vårt egenritade hus och skulle väldigt gärna ta emot synpunkter då det är lätt att fastna i sina egna tankar.

Vi har en utmanande tomt om 2700 kvm med stor sluttning och det finns idag ett hus på tomten som vi tänker riva och bygga det nya huset på samma plats då huset kommer högt upp och blir väldigt insynsskyddat åt alla håll samt ger en väldigt trevlig utsikt mot sydväst. Huset är tänkt att vara riktat mot vägen.

Vi tänker oss en laserad brun/grå lasyr för at smälta in i naturen och till taket vill vi anlägga solpaneler i så står utsträckning som möjligt.

Vi ska kunna växa i huset och utöka familjen men i dagsläget har vi behov av 2 sovrum. På övre plan tänker vi att det blir vuxensovrum av sovrum 1 och barnkammar -> klädkammare av sovrum 2. Entrén primärt tänkt att användas av gäster.

Det nedre planet behöver bli det tillgängliga planet och här sovrum 3 tänkt som kontor/gästrum. Idag är marklinjerna lite oklara och fönstret kommer eventuellt behöva minskas för att få till markförhållandena bra. Här blir groventré som förmodligen blir den entré som familjen främst kommer använda. Till höger om trappan är det tänkt att en skjutdörrsgarderob ska stå men en dold lucka under trappan. Trappan blir lite speciell, se bild.

Bilden över situationskartan visar rött (tänkt attefallare), blå (dragning VA), grå (väg). Vi har nog insett att infarten till vägen behöver flyttas något åt söder för att arbeta bort lutningen lite.

Situationskarta
Situationsplan över tomt med terränglinjer, infartsväg (blå), tänkt attefallare (rött) och norrpil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sutterängplan
Arkitektritning av en sutterängplanslösning med markerade rum som sovrum och allrum, inklusive mått och möblering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Övre plan
Ritning av ett hus entréplan med måttangivelser, som visar kök, vardagsrum och sovrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trappa
Två bilder på en modern trätrappa med unik design och inbyggd förvaring i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tacksam för era synpunkter!
 
Ingen som hade gjort justeringar?
 
Gammelnörden
G gimmok skrev:
väldigt trevlig utsikt mot sydväst
Jag vet inte om jag missförstår ritningen men om den fina utsikten är mot sydväst är det inte trevligt att ha altan och sällskapsrum riktade åt det hållet?
 
Förlåt mig, den är åt sydost.
 
  • Gilla
Gammelnörden
  • Laddar…
AXS
Blir det inte väldigt mörkt i sovrummen under altanen?

Med 5 sovrum skulle jag även ha 3 toaletter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.