Håller på att skissa fram en ny planlösning på mitt kommande badrum i kåken jag renoverar. Nuvarande badrummet är på tok för litet tycker jag. Så jag ska slå ut två väggar och förstora det c:a 1 meter åt vardera hållet så jag får plats för innedel till luft vatten värmepump och en tvättpelare.

Men. Det som ställer till litet är att jag har eget djupborrat vatten. En hydropresslösning med tillhörande reningsfilter är vad som finns i dagsläget. Denna lösning återfinns där tm&tt är placerad i övre alternativet men skall flyttas samt hänga upp trycktank ovan vattenfilter istället för den ska ligga på golvet.

En annan aspekt är att befintlig planlösning är lite hej kom och hjälp mig. T.v om vattenfiltrering är f.n en liten hall som kommer att försvinna iom tillbyggnad av ny entre mitt på huset.

Frågan är. Vilken lösning hade ni valt? Eller finns det ngn vettigare lösning att göra? Kan ordna en aktuell planritning till morgonkvällen (den 6:e)

Två handritade planlösningar för ett badrum med måttangivelser och position för värmepump, tvättställ och dusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Litet rum med trägolv, ett bord med radio, ett fönster med persienner och en öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Själva djuphålsbrunnet ligger ca 30 meter från huset f.ö
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.