Jag har ett utrymme som är reglat trägolv, rejält byggt men ändå inget för bilar mm så därför tänkte jag göra om det till en liten snickarverkstad. Har alltså annat utrymme för bilar så detta är bara för träbearbetning. Dock är det som ni ser på bilden så att jag i utrymmet vill bygga in ett litet förråd för allt det där som stjäl plats i huset typ julprydnader, säsongskläder etc.

Utrymmet som jag har att använda är alltså totalt 830x620 men sen i vinkel finns det ett utrymme till som är 420x190. Det är rejäl takhöjd på över 350 cm så tanken är att regla upp och sätta vägg plus tak vid ca 2 meter för förrådet och ovanpå kunna förvara större saker såsom sportutrustning mm

Är ingen amatör men absolut inte heller proffs så detta ska användas för både lite hobbysnickrande på möbler men även bygg/renovering till huset. De större verktygen, skivvagn etc ska alla vara på hjul och tanken är att hålla mitten av rummet tomt så man där kan hålla på med större skivor etc. Har försökt tänka på saker såsom att utnyttja ljuset från fönster, ha plats för längre brädor och hyllorna skall då alltså t.ex vara lägre än kap/ger så man kan stå med 5 meter lång bräda utan problem

Tips? Tankar?
Kommer ge mig på detta så fort vintern töar i jämtland men tyvärr blir inte utrymmet initialt iaf isolerat eller uppvärmt. Däremot blir det tillgång till 3 fas, gott om vanliga uttag och takbelysning

Här är mitt nuvarande förslag, ber om ursäkt för att jag är kass på att rita



MVH Lorant
 
He, 8 ggr 6 m är ju skitstort om man jämför :)

Kan du ordna en lite bättre bild, ser knappt vad det står.
 
Jo jag såg just din tråd och därför jag kom att tänk på att be om hjälp så jag inte missar nåt. Jo det är hyffsat utrymme speciellt med tanke på den extra vinkeln. Sen har jag som tur var 2 andra verkstadsutrymmen till bil och övrigt :)

Bild kommer ska bara komma in till datorn...
 


Får tyvärr inte upp bilden större och hinner inte göra om den i sketchup för att förstora texten. Hoppas ni kan läsa/tyda sakerna iaf

/Lorant
 
Men alltså hjälp, jag får verkligen inte till bilden. Har alltså en sketchupbild där man ser allting relativt tydligt men försöker jag exportera den till vanlig 2d så blir det för liten bild när jag väl lägger in den här på forumet...

Ser ni vad som står eller är det därför jag inte får några svar/tips? Hur ska jag då göra för att få bilden större från en vettig storlek i Sketchup?

/lorant
 
Se om den är större ifall jag bifogar bilden såhär istället då? Fan att man inte är bättre på datorer eller har bättre tålamod....
 
  • Snicken.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Tänk på att du kanske vill in med en 5 metersbräda och kapa den i kap/geren.
Då skulle den maskinen göra sig mycket bättre längs någon av 8-meters-väggarna.
Även med hänsyn tagen till var dörren är. Man vill ju inte försöka svänga runt med plankan, iaf om man kan slippa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.