Badrum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Behöver hjälp och ideer på hur jag/vi skall göra med detta utrymme på bästa möjliga sätt. Det vi vill ha här är en stor dusch, dubbel handfat, toalett där man kan stänga om sig. och en bastu. Grundtanke för oss är att få det luftigt och ge lite vardags lyx.

Dörren öppnas utåt idag blev fel på skissen ser jag. Detta ska bli det stora badrummet i en villa av siporex, skall funka för 2 vuxna och 2 barn. Alla ideer är välkommna. :D
 
Hej!

Lyxigt med mycket utrymme :) Behöver det uppfylla tillgänglighetskraven?

När jag tittar snabbt tänker jag...
- bastun till höger eller vänster längst bort och duschen på den sida som blir kvar ( funkar det m fönstret? )
- toalett till höger när man kliver in
- dubbelhandfat mot vänstra väggen före dusch/bastu

Lite tankar bara. Lycka till!
 
Hej,
Som Granisen skriver så får eventuella tillgänglighetskrav betydelse. Här är ett förslag. Lite trångt i toadelen kanske. Väggar till dusch förslagsvis upp till ca 170 cm höjd. Drawing1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Annananna
  • Laddar…
Helt klart ett bra förslag! Bättre med luftigt när man kommer in än att sätta toa till höger.
 
Kanon! Riktigt bra ideer. Fortsätt ;)

Iom att detta utrymme tidigare har varit ett kök, så kommer det ansökas bygglov osv så jag antar att handikapp-anpassning är något jag måste tänka på. Borde iofs inte vara något problem iom storleken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.