Håller på att försöka få ordning på mitt badrum.

Önskar lite tips å ideer så jag inte seglar ut på fel saker.

Badrummet är idag ca 3.70x1.60 men eftersom vi vill ha en större hall och istället ha en relax avdelning ner, funderar vi på att halvera badrummet för att istället öppna upp hallen.

Är det dumt? Skickar med lite bilder, bilderna från room328 är bara för att se planlösingen, kommer inte ha det kaklet. Men resten.

Vart skulle ni ha placerat toalett mm, eller skulle ni gjort på något annat vis?
 
  • 3d.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bad2d.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • plan1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • plan2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir det inte onödigt svårt att öppna dörren till duschen om toan sitter där?
Prova att byta plats på toan med handukstorken och se hur det blir.
Alternativt flytta handfatet till handukstorken, flytta toan till handfatets ursprungsplats och handukstorken till toans ursprungsplats.
 
C
Gäller inte tillgänglighetskraven vid renovering av toaletter dessutom?
 
johanf: tackar för tipsen, skall ta en funderare. Och se vad rörmockaren säger oxå.

cheetah1: tillgänglighetskraven, är det samma som handikapsanpassning. Gäller inte det bara vid nybygnation? Annars såg det ut så här när jag flyttade hit om det någon som frågar:):)
 
T
Håller med föregående, byt plats på handdukstorken och toaletten!
 
Nja, tillgänglighetskraven gäller även vid ombyggnationer som är stora nog att kräva bygglov: "om ändringen medför en avsevärt förlängd brukstid eller väsentligt ändrad användning ska även de delar som inte direkt berörs av ändringen göras tillgängliga - om det inte är oskäligt med hänsyn till ändringens omfattning och byggnadens standard. "

Så, det beror nog på, kolla praxis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.