P
Hur ska man planera sättningen ? Börja på den längsta och mest synliga väggen och hur gör man i innerhörnen etc.
 
P
Googlat runt lite nu och sett att en del kaklingar har man en hel platta i hörnet och sedan fortsatt med en hel på nästa vägg och vissa har man börjat men en kapad platta istället. Vet inte vad som ser bäst ut.
 
Svåra beslut. Är allla hörn lika synliga?
Man ska undvika allt för smala kapningar, då är det bättre att fördela kapningen till båda hörn om en vägg. Om det blir fult också kan man tänka sig en smal vertikal bård av ett långsmalt format i hörnet.
 
Redigerat:
P
Kanske inte ska fundera så mycket utan börja med den längsta väggen och försöka få till lagom stora ändbitar och sen se vad som blir bäst på anslutande vägg.
 
P
Ser bra ut. Insåg precis att jag gjorde lika i köket med hörnen.
 
P
Pest eller kolera.
Då snedtaket bestämmer höjden på översta plattan där det ska vara halvkaklat så blir det antingen en 2-3 cm remsa vid golvet eller vid taket eller så låter jag takfärgen gå ner en bit.
Badrum under renovering med vattenfast skivmaterial på väggarna och korslaser på stativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
Glömde återkoppla. Jo lite tur får man ha då det gick jämnt ut mot taket och nischen sänkte jag med 2 gipsskivor i överkant för att inte få så smala remsor.
Kakelvägg i hörn där kaklet möter taket perfekt, med nisch justerad med gipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitkaklad dusch med en nisch i väggen och arbetsmaterial i nischen, kakel justeras till takhöjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JustDoIt
  • Laddar…
Snyggt! Bra med inspiration då jag ska till att sätta liknande kakel på en enkel toalett. Gjorde du så att varje kapad platta fortsatte med den kapade delen på nästa vägg så att säga?
 
P
Nej det funkade inte då det blev fel i nästa hörn.
 
P Peter_K skrev:
Nej det funkade inte då det blev fel i nästa hörn.
Tack för svar! Så varje vägg planerades helt för sig själv för att få lagom stora kapningar mot hörnen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.