Tjenare !
Efter att köpt drömkåken är det dags att fixa runt om i trädgården. (tycker frugan).
Men jag fokuserade mig på att bredda garageuppfarten så man kan utveckla till ett dubbelgarage :p.
Som ni ser på bilden har jag förlängt jäms med tomtgränsen till grannen.


Hade turen att få låna en grävmaskin och lastbil i endast 1 dag kostnadsfritt. Körde på med grävaren så länge jag kunde. Vill påpeka att en erfaren grävare hade garanterat kunnat jämna till detta utan större problem dock inte jag.
Nu står jag här med 110 ton stenkross som är helt bergochdalbana.. 10cm dalar.
Har endast paddat 1 gång. På grund av att det ska bli lättare att jämna ut. (trodde jag)
Gått och krattat i 1 hel dag utan större resultat.

Tips mottages tacksamt hur detta löses enklast.
Vill helst slippa men om det måste så hyr jag maskin.
Nu börjar marken även frysa så kanske måste vänta till våren?

Känns nu som jag tatt vatten över huvudet.:cry:

(Sorry för dåliga bilder)
Ojämn grusuppfart utvidgad för framtida dubbelgarage, med hus och bilar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämn nygrävd garageuppfart med 110 ton stenkross bredvid hus och bilar i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L
Det med att släta ut med en mindre maskin är en hel vetenskap när det är stora ytor .
Som dom stora grabbarna säger , det ska vara plant inte en potatisåker , lätt hänt .
Vart så för mig i början , hade inte erfarenhet nog ( egen maskin )
Lite överkurs kanske , du måste få till som en vägskrapa , har du dragkrok på bilen , ta en en tung ( gärna med hela släkten stående och tynga ner den ) och bred planka , fäst den med ett rep i klyka mot draget och dra den .
Först så får du kratta så underlaget blir lite löst på kullarna , då följer det med , men kan bli några vändor
Jag har sett någon göra så , men inte själv , det här är bara en tankelösning och ingen patentare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.