Vi har precis köpt ett hus som vi ska renovera som vi vill ha det.
Tänkte börja med kök och badrum.
Vi har givetvis en ide om hur vi tänkt ha köket men tänkte se om ni har något förslag som vi inte tänkt på.
Längst ner till höger på ritningen står det rum. Det rummet och det som ligger till vänster om det ska bli vårt kök. Väggen emellan som ska rivas, det är redan bestämt.
Har ni några ideer ge mig dom. Alltid bra när fler kollat och sagt sitt.
 
  • DSC_1624+.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
La märke till att det inte var några mått så jag skrev ut dom nu.
6,5m långt och 4,2m brett. ca:27kvm
Ritade även upp lite snabbt en tanke som vi hadde.
Skrev ut lite nummer och här är vad dom betyder:
1: Städskåp, någon liten bänk kommer det vara till kylen
2: Kyl
3: Frys
4: Högskåp med ugn och micro
5: Högskåp med diskmaskin
6: Diskho
7: Spis
8: Stolar, där kam man äta frukost och lättare måltider.
Matsalsbordet kommer vi flytta in till rummet där det står vardagsrum.
OBS, Måtten stämmer inte exakt då jag bara ritade lite snabbt.
Kom som sagt gärna med ideér.
 
  • DSC_1626+.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som har en tanke??
 
Efter att nyligen gjort en liknande ombyggnad kan jag rekommendera att öppna upp, på min bild så har jag även tagit bort väggen mellan v-rum och nya köket.

Utgångspunkten i min skiss har varit att skapa mycket utrymme i köket genom många låga bänkar för att slippa så mycket överskåp eftersom du har förmånen att ha två stora fönster i köket.

Idén som vi har genomfört och som jag försöker smitta av mig med är att ha ett rejält bord som man kan använda till både vardag och fest, samt en köksö för frukostar och snabba måltider. Med den öppna planlösningen kan man använda ytan bättre. Jag tror ni kan få in en rejäl soffgrupp i vardagsrummet utan att det känns trångt, och det kommer bli mycket yta i och runt köket.
 
  • holmgren1.jpg
Att öppna upp så mycket har vi inte tänkt på. Men det ska verkligen funderas på.
Tack för ett bra tips..
 
Fördelen är ju att det blir en vinkel mellan vardagsrumsdel och "huvuddelen" av köket. Jag gillar öppna lösningar, men har ändå någon form av "regel" som jag försöker följa, att man inte ska se spisen från soffan... Annars tycker jag att öppna sällskapsytor är väldigt trevligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.