Hej!
Hur skulle ni placera laddstationen samt dra guidelinan på min tomt? Jag skulle vilja ha den vid boden bredvid gungställningen (kanske inte är optimalt). Jag vill inte att den ska gå över grusgången där bilen står. Det är även sluttning ner till garaget i källaren. Det är där jag skulle vilja att den gå över till framsidan. Tomten är ca 40x30meter.

Mvh
 
  • Översiktsplan över trädgård med hus, garage, gungställning och plats för laddstation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blir säkert bra uppe vid gungställningen.
Guidekabel bör dras ner till det nedre grönområdet..
Lite oklart vilka område du menar den inte ska köra på.
 
Gjorde lite förtydligande i bilden hur jag tänkte här under.

Passagena över grusgångarna vill jag ha så små som möjligt ca 60cm.

Men bäst borde det väl vara att ha gräsklipparen antingen längst ner till vänster alternativt höger om bilen?
 
  • Skiss av en trädgård med hus, gräsmatta, grusgångar och ritade passager för gräsklippning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blir ett svårt område med dessa två smala tarmar. Inte optimalt.
Klipparen lär inte hitta ner till det högra området så ofta.
Ska det fungera någorlunda så måste du försöka få guiden att gå över hela området.
 
Redigerat:
Ja förstod nästan det därav mitt andra exempel att placera laddstationen på en av de vita fyrkanterna. Spelar väl ingen roll vilken jag skulle välja då guidelinjen blir lika och täcker hela tomten.

Då kan jag även finslipa inställningen med hur mycket den ska klippa på de olika områdena om det skulle behövas.
 
  • Illustration av en trädgårdsplan med ett hus, gräsmatta och guidelinjer för placering av robotgräsklipparens laddstation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hibbi skrev:
Hej!
Hur skulle ni placera laddstationen samt dra guidelinan på min tomt? Jag skulle vilja ha den vid boden bredvid gungställningen (kanske inte är optimalt). Jag vill inte att den ska gå över grusgången där bilen står. Det är även sluttning ner till garaget i källaren. Det är där jag skulle vilja att den gå över till framsidan. Tomten är ca 40x30meter.

Mvh
En dumm fråga;
Vad är detta för program/app?! Ser ruggigt smidigt ut.
 
N Nicke_S skrev:
En dumm fråga;
Vad är detta för program/app?! Ser ruggigt smidigt ut.
Det är ett online verktyg på gardenas hemsida men jag får det bara att fungera på den tyska domänen.
Det heter My Garden. Jag lägger in en länk här.
https://my-garden.gardena.com/de

Sen har jag ritat fullinjerna med min iPhone.
 
  • Gilla
Nicke_S
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.