Hej! Har en långsmal lite klurig tomt med väg på båda sidor, så det är som en lång tårtbit.
Vi planerar att bygga i den bredaste delen och har placering på huset, men kämpar med garaget.. Jag har skissat såhär och skulle behöva input o tankar.

Första o sista gången man bygger, (hoppas vi på) så tar mer än gärna tips från mer erfarna byggare.

Vi ska bygga ett falurött (trätjära) hus med rött plåttak stående panel och raka linjer, 8x15 m med inredningsbar övervåning.
 
  • Handritad skiss av en tomtplanering med måttangivelser för hus och garage, samt väderstreck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du en till bild där man ser hela tomten med tänkta placeringar?
 
Bara den här där huset är 17m (2m för långt) och ska längre upp i höjd med enebusken och i linje med mitten av grannens parkering. Första tanken är att det gamla torpet blir parkeringsyta och garage efter det, så att man får lite innergårdskänsla?
 
  • Flygbild över fastighet med överlagrat ritningsutkast och markerad enbuske i förhållande till parkering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hmm fortfarande svårt, skulle behövas en tydligare karta med skala för att kunna fila på placering. En granne nära mig har byggt garaget innanför huset på tomten så man åker precis utanför huset och in i garaget när man passerat det, dom verkar ha gjort så eftersom dom har en långsmal tomt med den smala sidan mot vägen.
 
  • Gilla
H_kan@88
  • Laddar…
Okej, har tyvärr inte det, är höjdskillnad dessutom men det ska vi åtgärda genom att fylla upp med sprängsten. Här är en annan idé men med huset för högt upp.. dock rätt mått 8x15m. Bredden på tomten vi det gamla torpet är drygt 20m, totalt 117m lång tomt.
Är ganska rörigt och många parametrar så detta är kanske ännu svårare för andra som bara ser det jag lägger upp..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.