F
Höpte en Automower 430X i höstas och nu är det mer än dax att installera. Har en hög altan i anslutning till gräsmattan och tänkte att in mellan två stolpar och parkera där blir både glass och ballonger. Men enligt instruktionsboken så skall slingan dras så en stor del av laddstationen ligger inanför slingan. Det sätter mig i en skitsits.

Hur känsligt är det? Har ca 1,10 bredd där jag kan köra in mellan två stolpar, helst skulle jag vilja köra in en meter. Nån som gjort nåt liknande och har tips på var gränsen går då det bara blir strul? Vill inte ha den hängande ut eller parkerad utanför då det är ungarnas fotbollsplan just där.
 
Har oerhört svårt att tro att det är ett problem i praktiken. Den följer ju normalt guidekabeln in och du kan ställa in hur långt den ska backa ut innan den vänder/börjar klippa. Jag skulle prova att bygga precis som du vill.
 
De ska den klara tänk bara på att ställa ner radion så den inte provar gå in via den från sidan eller så.
 
D DrMussla skrev:
De ska den klara tänk bara på att ställa ner radion så den inte provar gå in via den från sidan eller så.
Eller ange i inställningarna att man har hus så går den alltid rakt in i laddaren.
 
F
Tack för svar. Var i manualen hittar man det här med att ställa ner radio och ange att man har hus? Tycker jag läst igenom manualen utan att hitta det.
 
Ena inställningen under installtion "Hitta laddstation" välj L och ändra till min. Andra finns under tillbehör "Hus till klipparen"
 
F
Är sen ett tag installerad. Står en bra bit under altanen och det är smalt in. När den nyanlagda delen av gräsmattan är klar skall den flyttas till ett ställe under alten altanen som ligger mer väderskyddat, är i filmkamerans blickfång och möjliggör en bredare infart.

Men generellt, vilket monster!!! Det är ju nån som tänkt till. Som produktutvecklare blir man lite småblöt i ögat av att se en så genomarbetad och utsorterad produkt som denna Husqvarna 430X. Helt otroligt imponerad så här långt.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.