P
Vad blir bäst. Mitt i skåpdjupet eller lite närmare baksidan ?
 
Snarare längre fram än bakåt.
 
Ja, mitt i eller framåt, är de bakåt blir ju föremålen i skåpet belysta bakifrån och skuggade på framsidan.
 
P
Då får det bli i mitten. Tycker IKEA är lite dåliga med tips om hur man bör montera belysning och inkonsekventa. Ibland har de belysningen under överskåpen längst in mot väggen och ibland i mitten eller längst ut.
 
Belysning under överskåp är en helt annan sak än vitrinskåpsbelysning, den kan ofta sitta väl så bra längst bak, då det ju är en arbetsyta som ska belysas då.
 
P
Tycker det blir konstigt om de sitter längst bak och lyser upp väggen.
 
Jag utgår ifrån att det skall vara glashyllor i vitrinskåpet(?) I såna fall kanske det inte spelar lika stor roll om belysningen sitter i mitten eller i framkant. Belysning i bakkant tror jag kommer ge för mycket skuggor, så det hade jag nog undvikit.
 
Anna_H skrev:
Belysning under överskåp är en helt annan sak än vitrinskåpsbelysning, den kan ofta sitta väl så bra längst bak, då det ju är en arbetsyta som ska belysas då.
Jag tycker tvärt om - de ska sitta längre fram så att de hamnar mitt över bänkskivan (som ju är mycket djupare än väggskåpen)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.