Har några plast detaljer som är trasiga i disk maskinen och där det inte går att byta bara dem.
Skulle det gå att limma med exempelvis pl400 i diskmaskinen? :S :)
 
Absolut inte. Med både värme och basiska tvättmedel så håller det inte. Skulle gissa att det endas om håller är att smälta ihop plasten med en gammal lödkolv eller dyl. Man kan också lägga till plast till skadan om du har tillgång till samma/liknande plastmaterial. Värm dock försiktigt så att du inte bränner plasten.
 
Jag hade testat med epoxy
 
Jag vet inte, men jag gissar att plast i en diskmaskin är av den "feta" svårlimmade sorten, tyvärr. Möjligen att det finns speciallim som klarar det men då bör du nog försöka luska ut vilken typ av plast det är.

En bild kanske ger dig bättre respons.
 
Tack för era svar. :) skippar nog limmet. Du har rätt...ska fixa en bild. :)
 
Det kan stå stämplat eller ingjutet på plasten vad det är för mtrl.
PP är vanligt tex.
 
Vad är det för del som ska limmas?
 
Här kommer bild på det som ska lagas. Fästena som håller upp hela korgen framtill.
IMG_20120917_113542.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vågar jag kanske testa megastick?
 
Skruva?
En lång skruv rakt genom både plasthållaren och metallröret innuti den.

Jag hade inte satt lim i en diskmaskin. Min gissning är att PL400 inte är särskilt livsmedelsklassat...

/ Fredrik
 
Är korgen ledad i anslutningen mot gejdern?
Jag hade nog försökt med rostfri skruv och mutter. Ev går det ju bra att montera korgen fast, det är ju inte ofta man tar loss och flyttar korgarna i diskmaskinen.

Det är liten anläggningsyta, med en plastsort som är svårlimmad och under rätt hög belastning. Inte de bästa förutsättningarna.
 
Ni har rätt..pl400 är nog inte det nej. :)
Och megastick känns ju inte heller så bra. Blir skruv och mutter genom. :) tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.