Tänkte bygga en ugn i trädgården i sommar, ngn som har en bra beskrivning hur man skall gå till väga, såg att GDS tidningen hade en beskrivning, var den bra? Om ngn har pdf vore jag tacksam för en kik😀. Tack på förhand
 
  • Gilla
Harald Boye
  • Laddar…
Hej, jag har byggt en klassisk vedeldad pizzaugn med skorsten. En bottenplatta i betong utgör grunden för denna ugn. Ugnen murades upp med eldfast bruk, isolerade vermikulit och därefter putsades utsida med eldfast bruk.





Här är en länk med instruktioner och bilder.http://husplaner.se/vedeldad-pizzaugn/

En vedugn är en säker stämningshöjare med hög mysfaktor. Jag utbyter gärna idéer med andra pizzanördar.
 
Redigerat:
  • Gilla
M4ngo
  • Laddar…
Om du laddar ner Pinetrest så finns där hur mycket som helst.
 
Husplaner Husplaner skrev:
Hej, jag har byggt en klassisk vedeldad pizzaugn med skorsten. En bottenplatta i betong utgör grunden för denna ugn. Ugnen murades upp med eldfast bruk, isolerade vermikulit och därefter putsades utsida med eldfast bruk.


[video]


Här är en länk med instruktioner och bilder.[länk]

En vedugn är en säker stämningshöjare med hög mysfaktor. Jag utbyter gärna idéer med andra pizzanördar.[/QUOTE

Vad har du för storlek på bollen?
 
Husplaner Husplaner skrev:
Hej, jag har byggt en klassisk vedeldad pizzaugn med skorsten. En bottenplatta i betong utgör grunden för denna ugn. Ugnen murades upp med eldfast bruk, isolerade vermikulit och därefter putsades utsida med eldfast bruk.


[video]


Här är en länk med instruktioner och bilder.[länk]

En vedugn är en säker stämningshöjare med hög mysfaktor. Jag utbyter gärna idéer med andra pizzanördar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.