T
Kanske en lite OT-fråga men hänger ju ihop med kök på nåt vis..
Jag skulle behöver flera spadar och funderar på om man kan tillverka av 3 alt 4mm björkplywood från bygghandeln eller om den plywood man brukar ha är av "livsmedelskaraktär"?
 
A
Det går fint det.
Jag har själv tillverkat pizzaspadar av Björk plywood. Oljade mina med Parafinolja..
 
  • Gilla
turbo100
  • Laddar…
T
Perfekt - tackar!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Varsågod, jag brände av mina innan jag oljade för att lyfta fram ådringarna..
 
T turbo100 skrev:
Perfekt - tackar!
T turbo100 skrev:
Kanske en lite OT-fråga men hänger ju ihop med kök på nåt vis..
Jag skulle behöver flera spadar och funderar på om man kan tillverka av 3 alt 4mm björkplywood från bygghandeln eller om den plywood man brukar ha är av "livsmedelskaraktär"?
har inte gjort en egen, men har 2st olika hemma. Vi kör stål högst upp i ugnen = trångt utrymme. Och upplever att den enda spaden på 4mm är svårare att använda än den på 3mm. Visserligen en liten vanesak att lära sig använda den tjockare, men kanske något att fundera över
 
T
Erica Jansson Erica Jansson skrev:
har inte gjort en egen, men har 2st olika hemma. Vi kör stål högst upp i ugnen = trångt utrymme. Och upplever att den enda spaden på 4mm är svårare att använda än den på 3mm. Visserligen en liten vanesak att lära sig använda den tjockare, men kanske något att fundera över
Det var oxå bra input. Har kört mest i uteugn men ska köpa ett stål att ha hemma så då blir det 3mm ply om jag hittar det :)
Tack
 
  • Gilla
Erica Jansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.