Har en Gardena sileno 1000 som är fyra dagar gammal. Den har fungerat som den ska och idag var den ställd på att börja 09.30. Jag kikade ut lite nyfiket då och visst började den röra på sig på utsatt tid, men den backade bara några centimeter och stod där och snurrade 1,5 varv och stannade sedan. Felmeddelandet var "utanför sitt arbetsområde". Provade att stänga av/sätta på, satte tillbaka den i laddaren, osv, men den ville inte. Drog ur strömmen ur laddaren, provade igen, och då satte den igång. Nu är den ute och kör, få se vad som händer när den ska ut efter laddning, men har någon annan upplevt samma sak?
 
Du har inte gjort några öar som avgränsar något område i närheten av laddstationen och där problemet uppstod?
 
Nej det enda jag har gjort är att montera originalhuset igår, men då jobbade den perfekt några pass även efter det. Den står och laddar nu få se vad som händer när den ska ut igen... Jag har lite långa kablar där vid infästningen till laddaren. Gör det något om kablarna korsas lite därinne?
 
Nej. Säkerställ att du har klämt ihop kontaktdonen som används till beg.kablarna korrekt och att du tryckt in dom ordentligt i laddaren.
Skulle felet uppstå igen, så slå ett öga på lysdioden i laddaren.
 
Nu såg jag inte hur den betedde sig när den gick ut efter laddning, men den är iaf ute och klipper nu. Hoppas att det var en tillfällig hicka bara...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.