Jag har en Husqvarna Opal Plus som jag köpte fungerande häromveckan.
Igår bar jag och vän in den till sin plats. Lät den vila lite mer än ett dygn så vätskorna ska rinna tillbaka.
När jag idag slår på den piper den tut-tut-tut osv och en röd varningstriangel lyser.
479907_10151086211025993_2079098631_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad kan vara felet, eller låter de alltid så när de precis kopplats in, eller ska jag göra ngt speciellt?
Ytterst tacksam för svar!
Med vänlig hälsning
Klas
 
M
Stängt dörren?
 
Japp, :)
Det finns en knapp till höger om knapparna man ser på bilden också. Den är en överkryssad klocka och stänger av tut-ljudet. Men varningstrianglar i min värld är fara. Därav stängde jag av kylskåpet igen efter ca 30sek.
 
M
Ok, för manualen säger ju

Larm vid öppen dörr
Ett ljudlarm avges om dörren lämnas öppen några minuter. Larmtillståndet för öppen dörrindikeras av att:
• larmindikatornblinkar
• ljudsignallåter
När normala förhållanden har återställts (dörren är stängd) stängs ljudlarmet av.Medan larmet pågår kan ljudsignalen stängas av genom att trycka på en knapp.
 
Tror du den känner av att den är varm (den har ju varit avstängd) och därav varnar? Men sätter jag på den över natten så borde den bli kall som den ska, och då släcks varningslampan?
 
Jag har för mig att den slutar varna när den blir kall. Men du kan behöva bekräfta varningen med att trycka på knappen.
 
M
Reitmond skrev:
Tror du den känner av att den är varm (den har ju varit avstängd) och därav varnar? Men sätter jag på den över natten så borde den bli kall som den ska, och då släcks varningslampan?
Tror det är så ja.
 
Jag satte på nu. Tryckte av ljudet.
Men jag kan fortfarande inte välja kylnivå (1-9).
Men det kanske är normalt!?
Bara att vänta ett par timmar och kolla om den blir kyld?
Tack för era svar, det uppskattas verkligen!
//Klas
 
Du ska kunna knappa med pilarna upp och ner och siffran visas en liten stund. "Siffran" är temperatur, inte bara ett random värde. Efter några sekunder försvinner siffran och visar uppnådd temp. Om det är över +9 grader visas bara ett streck.
 
Pinnladan: Det är precis så det är. Under kylprocessen, ska alltså varningstriangeln lysa?
Sen om jag väljer typ 7 grader och kylen uppnått den temperaturen så kommer 7an lysa konstant?
Tack snälla för svar!!
 
Ja, så funkar mitt skåp i alla fall. Ser inte exakt lika ut, men samma namn och samma knappar och lampor. 0x0.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack snälla, väldigt hjälpsamt!
//Klas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.