Hej,
Hur löser man denna vvskluring lättast. Matning till de två golvvärmefördelarna ska kopplas till vår nya bergvärmepump. Två av varje, tillopp och retur, med LK pex 25 mm som ska kopplas till värmepumpen som nu är försedd med kulventil med klämring för cu 28 mm (andra med presskoppling för cu)?

Det som gör det lite mer knepigt är att golvvärmen först ska fyllas och luftas och helst skulle jag undvika att koppla för många ventiler i serie (som det blir om jag först fyller och luftar och sedan kopplar till pumpen).

Det andra knepiga är att jag har fyra anslutningsset i vinkel med klämringskoppling (r25 i andra änden) som jag gärna skulle använda då dessa annars blir över. R25/32x2,9 lk ansl.set vinkel - anslutningsset vinkel, t... (ahlsell.se)

(Det tredje hindret är att jag inte har tillgång till pressverktyg)
 
  • Koppling med klämring ansluten till ett rör och en kulventil med röd spak, i en VVS-installation för golvvärme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en mässingskulventil med klämring för 28 mm kopparrör i ett VVS-system.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av mässingsförbindelse med klämring för kopparrrör och fosgrönt rör i otydligt fokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.