Har efter att både fått frågan och även frågat andra om hur det kommer sig att man gör vissa val i samband med hus.
Vad är det som har styrt era val?

Jag tänker mej ca 4 olika varianter

1. Renovera/Bygga från grunden
2. Byte av ytskick
3. Köpa ett färdig renoverat/nytt
4. Bygga "nyckelfärdigt"

För min egen del är 1-3 helt ok men alt 4 tror jag inte att jag skulle orka med.
 
1 och 2 för min del (fritidshus i det här fallet just nu, men även för hus i framtiden). 3 är så tråkigt, man vill ju ha sin egen prägel och nytt (4) endast om jag skulle få till det arkitektritat precis så som jag vill ha det.
 
Hade det varit idag så hade jag tveklöst valt nummer 3.

Men den kunskapen jag har nu hade jag inte för 3 år sedan när jag fick ta över ett hus mina föräldrar hade köpt och som jag skulle renovera. Så det blev nummer 1.

Största misstaget i världshistorien, har kastat bort 3 år av mitt liv.
Även om jag nu snart är färdig med huset och vet att det är i toppskick.

Jag gillar att meka bil men hatar att snickra.
 
Redigerat:
skalman1 skrev:
Hade det varit idag så hade jag tveklöst valt nummer 3.

Men den kunskapen jag har nu hade jag inte för 3 år sedan när jag fick ta över ett hus mina föräldrar hade köpt och som jag skulle renovera. Så det blev nummer 1.

Största misstaget i världshistorien, har kastat bort 3 år av mitt liv.
Även om jag nu snart är färdig med huset och vet att det är i toppskick.

Jag gillar att meka bil men hatar att snickra.
Haha...jag tror bara du behöver lite distans till det hela....lägg inte för mycket tid på bilarna....då blir det tråkigt också....

Jag har lite olika projekt på G samtidigt för att inte bryta ihop :D
 
Enk Projektet skrev:
Haha...jag tror bara du behöver lite distans till det hela....lägg inte för mycket tid på bilarna....då blir det tråkigt också....

Jag har lite olika projekt på G samtidigt för att inte bryta ihop :D
Jo så är det väl.
Har faktiskt fått tillbaka lite ork att snickra nu, men med en nyfixad bil och fint väder så har jag ägnat senaste kvällarna åt att åka runt överallt och göra ingenting. :)

Men jag ska väl försöka ta tag i det där huset igen så det blir klart någon gång..... ;)
 
R
Jag har en teori här. Jag tror inte att någon människa skulle välja alternativ 3. Alla vill sätta sin prägel på sitt hem. Jag vet själv hur det kan vara, ett nyinstallerat kök som inte faller en husköpare på läppen åker ut dagen efter tillträde oavsätt. Själv skulle jag aldrig, aldrig, aldrig stå ut med ett fult kök eller hemska tapeter år efter år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.