Hej!

Byggde om/förlängde min altan med lärk och körde upp en början av en pergola som skulle agera solskydd (bara morgon- och f.m-sol där dock) och lite mer avskärmat/segmenterat utrymme för kanske grill, förvaring, klätterväxter, odling, etc. Men jag börjar gå i lite ångertankar här, och skulle vilja ha lite råd eller tips om hur jag skulle kunna förvalta den här (början på) pergolabygget. Jag skulle vilja göra något kul och snyggt med denna där man kan mer ha den som en loungearea, men gärna lite lummigt också.

Jag har total blackout av idéer här och vill jättegärna ha lite sporadiska tips från så många som möjligt. Har frågat runt lite, men tänkte det vore kul att få tips härifrån också :)

Bifogar bild på hur det i nuläget ser ut! Observera att på bilden syns inte den hängmatta vi monterat mellan stolpe och fasad.
 
  • Altan i lärkträ med delvis påbörjad pergola i trä och en grill intill husets fasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
harry73
Tältduk som tak (som man kan dra fram när man vill)
Pergola med reträttbar beige tältduk, robusta svarta stolpar redo för dekorationer och belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uteplats med pergola överdragen med en reträttbar tältduk, möbler och grönska i trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sedan kan man komplettera med en ljusslinga (färg eller vit)
Flerfärgade ljusslingglödlampor i rött, grönt, blått och gult hängande ihop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ock lite blommor och växter i en kruka som hänger i stolpen, taket, väggen
Hängande kruka med lila och vita blommor framför en vit husvägg.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Klättrande väster ger ju också lagom skugga. Vinranka är fin,eller blåregn som växer snabbt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.