Jag är i full fart med att bygga nytt trädäck med en pergola i lösvirke och vill med detta även få till ett öppningsbart vattentätt solskyddstak. Jag har kikat på lite olika alternativ men undrar om någon här har några tips på bra och snygga lösningar?

Vi tänker dels ha skuggribbor sittandes mellan reglarna för att få viss släpskugga, men det är framförallt ett bra regnskydd i form av något öppningsbart som vi är ute efter.

Pergolan är ca 4.5-5m djup och ungefär detsamma i bredd.
 
  • Gilla
Hank_Ö
  • Laddar…
Jag köper hos Kinnevikens Segelmakeri. Helt regntätt är det inte men har man vettigt fall och ser till att det har ett par avrinningshål fungerar det utmärkt hos mig vid lättare regn. Mitt sitter uppe mars-oktober.

Vad menas med "öppningsbart"?
 
yonna yonna skrev:
Jag köper hos Kinnevikens Segelmakeri. Helt regntätt är det inte men har man vettigt fall och ser till att det har ett par avrinningshål fungerar det utmärkt hos mig vid lättare regn. Mitt sitter uppe mars-oktober.

Vad menas med "öppningsbart"?
Tack!

Med öppningsbart menas att man ska kunna dra undan taket som ett dragspel
 
P pennybridge skrev:
Med öppningsbart menas att man ska kunna dra undan taket som ett dragspel
Jag drar upp seglen när jag är borta ett par dagar. Mest för att jag bor strandnära med periodvis mycket vind.
 
yonna yonna skrev:
Jag drar upp seglen när jag är borta ett par dagar. Mest för att jag bor strandnära med periodvis mycket vind.
Har du några bilder du kan dela på hur det ser ut hos dig?
 
P pennybridge skrev:
Har du några bilder du kan dela på hur det ser ut hos dig?
Du kan gå in i min profil.
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Du kan gå in i min profil.
Tack. Såg nu hur du har det. Fint! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.