Jag skulle vilja veta vad som händer när jag sätter på pendelfunktionen på en sticksåg. När ska den användas? osv

För mig som är ovetande känns det som att bladet inte kan göra så mycket mera än att åka upp o ner, i olika hastighet.
Så upplys mig gärna!

:)
 
Nu framgår det inte om du redan har en sticksåg men om du har det så prova i en spillbit trä (inte metall) och sätt pendeln på max och kör. Den kommer att vara rätt aggresiv mot materialet och det kommer att gå snabbt.

Pendling används *inte* i metall.
 
Ok då är jag med. Så pendlingen används vid raka snitt typ kapning, eller finns det undantag?

Den skrutt-stickisen jag har har inte denna funktion så nu när jag är på jakt efter en ny vill jag få lite kött på benen.
 
apan skrev:
Den skrutt-stickisen jag har har inte denna funktion så nu när jag är på jakt efter en ny vill jag få lite kött på benen.
Aha...
Då får jag vara den första som rekommenderar en Bosch GST 85 PE. Jag lär inte bli den sista som rekommenderar sin egen favorit. Det finns redan mycket skrivet i ämnet. Mitt förslag ovan är en slitvarg som man numer kan få till en vettig peng runt ca 15-1600 SEK.
 
precision ;)
 
Bob_the_builder
Varning: OT - OT - OT
"Kunnskap är makt" - gammal kampanjdekal från Lärarförbundet (?) på 1980-talet. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.