Hej.
En undran. Min kompis har köpt en pelletspanna och brännare från Polen och undrar om det finns någon återförsäljare i Sverige då han hade behövt få hjälp med grundinställningen på styrenheten.
Den heter RK-2006SPGM.
Problemet är att brännaren går hela tiden och det måste bero på inställningarna. Manualen är översatt till svenska men det hjälper inte att läsa och ställa in efter den. Han hade gärna velat komma i kontakt med en svensk återförsäljare om det finns någon.
Någon som vet mer?
 
S Stefan1972 skrev:
det är denna du har eller?
[länk]
Hej. Ja det är den kompisen har.
 
S Stefan1972 skrev:
det är denna du har eller?
[länk]
Tack. Ja det är den manualen vi har översatt till svenska, men svårt att få ihop det hela. Vet du om man ska ha utearmaturgivare igång eller manuellt? Brännaren går konstant fast man satt högsta temp på 65 gr och där vill msn ju att den ska stanna tills det sjunker till typ 58 gr dom den står på just nu. Tilläggas att det är en 20 meters kuvert från pannrum till huset och 19-21 grader inne, men brännaren ska ju stanna någon gång. Den tar cirka 32 kg pellets om dygnet. Verkligen avancerade inställningar.. Trodde jag skulle klara att hjälpa kompisen, men där fick jag ge mig.
 
J Jo Mel skrev:
Tack. Ja det är den manualen vi har översatt till svenska, men svårt att få ihop det hela. Vet du om man ska ha utearmaturgivare igång eller manuellt? Brännaren går konstant fast man satt högsta temp på 65 gr och där vill msn ju att den ska stanna tills det sjunker till typ 58 gr dom den står på just nu. Tilläggas att det är en 20 meters kuvert från pannrum till huset och 19-21 grader inne, men brännaren ska ju stanna någon gång. Den tar cirka 32 kg pellets om dygnet. Verkligen avancerade inställningar.. Trodde jag skulle klara att hjälpa kompisen, men där fick jag ge mig.
Ursäkta några felstavade ord.. Man ska helst inte skriva några längre utlägg med mobil med små knappar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.