När jag var på Hem & Villa mässan i Gbg förra hösten, fick jag syn på en rysligt snygg pelletskamin, tänkt att ha synligt i tex ett vardagsrum. Jag tog reklamblad, men detta kan jag inte hitta. jag har googlat mig fördärvad utan att kunna hitta den. Detta är mitt sista hopp, att någon här på sidan vet vilket märke/modell det är.

Kaminen var rätt stor, säkert 150-160cm hög, kanske upp till 60cm bred. Sidorna kunde fås med olika träslag. som satt horisontellt "staplade", med lite mellanrum. inbyggt magasin osv. Riktigt snyg var den, och det stör mig enormt att jag inte hittar den. det känns som jag varit inne på varenda leverantör/ÅF i hela Sverige, men den går inte att uppbringa...
 
Hmmm, ingen? :confused:
 
Tack för tipset, bax. De flesta hade jag varit inne på, men det var några nya länkar där. Tyvärr inget napp fortfarande dock... :(
 
Kan du inte maila eller ringa Hem & Villa måssan i gbg och få en deltagarlista på vilka företag som deltog och därmed få lite hum om vem det kan ha varit?
 
Bezt skrev:
Kan du inte maila eller ringa Hem & Villa måssan i gbg och få en deltagarlista på vilka företag som deltog och därmed få lite hum om vem det kan ha varit?
Jag har varit inne på hemsidan för mässan, och därigenom fått tag i deltagarlistan. Detta hjälpte inte heller. Jag får nog ta och vänta tills nästa mässa helt enkelt....
 
Pellking skrev:
Inte rätt kamin , men två kaminer som är särskilt populära för sitt utseende är Iris samt Forsbacka , båda från Edilkamin i Italien .
Gå in på www.pelletskungen.se och se under varmluftskaminer samt kanalanslutna (Forsbacka finns även utan kanalanslutning) . Det är särskilt modellerna med täljsten som vi svenskar verkar fastnat för (Forsbacka på bild utan täljsten men utseende ses under vattenmantlade och kaminen som kallas Visby .
OK Du kanske inte alls gillar dem men vi märker att de uppskattas av de flesta
Tack för infon, Pellking!
Har du någon aning om vad installationskostnaden ligger på för en kamin liknande dessa? Är det jämförbart med en vanlig vedeldad braskamin, typ 15-20 000:-?
 
När man minst anar det.
Satt och surfade på solfångare, och helt plötsligt var den bara där...... :D

Palazzetti Nicoletta

Saftigt pris, men såååå snygg! :rolleyes:
 
Ja den var inte gratis du. Kanske finns billigare i Tyskland eller England?
 
GLO24.de tar 4839 € vilket blir ca 55300 med dagens svindyra euro. Fortfarande 12000 kr billigare än VVS-boden. :)
 
Sedan får man inte missa frakten. Ligger på 1100:- inom Tyskland. Vet inte hur mycket dyrare det blir till Sverige. Det får förbli en våt dröm skulle jag tro. Har så gott som bestämt mig för en Handöl 26T Braskamin med extra värmemagasin istället. Under halva priset iaf mott denna. Plus att jag vill ut och hugga ved.... :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.