Hej

Istället för att lämna bort några vinkeljärn (100*100*10)
som skall borras fyra hål i varje á10st så tänkte jag köpa en liten pelarborr och göra detta själv.
Någon som har erfarenhet av rustas 399:- pelarborr eller motsvarande?
 
Köpte en sån i mellandagarna, men chucken kastade så den fick dom tillbaka. Köpte istället en på bauhaus, tror det äri princip samma maskin som på rusta (rusta hade slut) men den här kastar iaf inte och sen ger bauhaus 5 års garanti. Jag tycker att för pengarna är det egentligen en suverän maskin, stora nackdelen är att stolpen är väldigt kort och det är ganska nära mellan chucken och stolpen, men är det inte alltför stora grejor som ska borras funkar det bra.

/Andreas
 
detta borde man kunna känna på pelarborren redan i butiken eller?
 
Nja, det är nog tveksamt, jag hade iofs inte ens öppnat kartongen i butiken, men jag tror det vore svårt att känna utan att montera maskinen. Har du inte allt för långt till butiken skulle jag nog rekomendera att chansa, returer brukar inte vara några problem....

/Andreas
 
Jag har en ställning som jag sätter en vanlig borrmaskin i. Blir inte lika stabilt som en riktig pelarborr men fungerar bra. Sedan har man ju så bra pelarborr som man har borrmaskin.
 
har tittat på en sådan. kostar ju 600 pix på jula. så man kan ju undra va för grejjer en pelarborr med allt är för 400:- på rusta.
 
Har en sån där 600 pixare från Jula och det fungerar fint med en riktigt bra maskin...
 
Hopp de lutar åt en 600:- på jula

ingen som har något positivt att komma med om rustas 399:-maskin?

den e ju 200:- billigare, kan ju köpa borr för pengarna ;D
 
Tja, jag hade iaf köpt en pelarborr... En fördel är ju att man kan ställa varvtalet. Överlag tycker jag det är en riktigt vettig maskin...

Prova och köp en på rusta, men var lite vaksam på om chucken kastar när du börjar köra den, den jag köpte var antagligen bara ett måndagsex, hade dom haft fler i butiken hade jag bytt till en likadan, men när dom inte hade det och bauhaus tog lika mycket så var det inte så mycket att fundera på för mig.

/Andreas
 
Man köpa en "vanlig" borrmaskin som man kan ställa varvtalet på. Men en pelarborr är säkert stabilare
 
Hopp tackar för alla bollar å svar

det blir som sagt en Power craft eller en Alpha tools på bauhaus kostar 299-340:-.
Fördelar närmare till bauhaus & 5 års garanti e ju inte fel. ;D
 
Jag har en Alpha Tools från Bauhaus.
Har intye bytt hastighet än men det inbegriper en del meckande. Enda minuset hittils.
 
Egentligen inte så mycket meck att byta hastighet...
Jag plockade bort skruven som låste kåpan på en gång, då är det bara att fälla upp locket släppa på en vingmutter och flytta remen och sen spänna remen och dra åt vingmuttern. Tror inte det tar mer än 20sek...

/Andreas
 
de blev en alpha tools
står uppmonterad i garaget, lite höljudd vid körning men annars vet jag inte, skall borra i stål till veckan i samband med montering av pelletsbrännare.
äh som sagt att byta hastighet var ju inget, bara att flytta remmen, fixat på nolltid sålänge man inte klämmer fingrarna ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.