Hej, har en series 6 maskin från Bosch med 5-10 år på nacken. Nu 2021 funkar inte displayen att trycka på. Visar inga felkoder eller annat utan tar bara inte klick. Programväljaren funkar som den ska.

Någon annan som råkat ut för liknande?

Modellen heter wat284e9sn
 
Hej vi har fått precis samma fel på exakt likadan maskin kom du fram till någon lösning ? Hoppas det mvh Tim
 
Tyvärr. Den hamnade på tippen och vi gick vidare i livet. Hade kontakt med Bosch som ville skicka en tekniker för felsökning men även det kostar pengar plus vad sen reparationen skulle gå på. Tråkigt då den fungerade bra i övrigt.
 
Okej vad synd,får göra detsamma tack för svar
 
nikasp
Kastade en liknande Bosch på tippen för nån månad sen. Allt funkade utom avloppspumpen, men när jag kollade kostnad för delar och även såg att kolen till motorn såg slitna ut och att troligen lager och annat också var dimensionerade för ca 8 år, maskinen på 6kg fått gå hårt under våra småbarnsår... Så blev det tippen. Gissar att om man fick ta delar av maskiner på tippen skulle det gå att laga nästan alla maskiner gratis... Men när delar kostar 25% av en ny maskin och för de som inte kan skruva själv kostar arbetet ytterligare 60-70%... Så är det inte värt det. :(
 
Beställde 1 ny display ifrån Bosch idag för 800 , verkar som dem är de enda man kan få tag i såna grejor ifrån.kan va värt att ge det ett försök innan tippen
 
T Timlamberg skrev:
Beställde 1 ny display ifrån Bosch idag för 800 , verkar som dem är de enda man kan få tag i såna grejor ifrån.kan va värt att ge det ett försök innan tippen
Skriv sen gärna hur det gick och arbetsinsatsen.
 
Tvättmaskinen funkar lika bra nu som innan,x antal tusen sparat. Displayen var det inget fel på utan glasat som sitter i fronten vid touchen.den innehåller någon sort krets som tydligen var bruten. Väldigt enkelt att byta. Så jag antar att om skärmen lyser men inte går att navigera i = display hel troligvis fel i glaset
 
Var köpte du reservdelen och var den svårt att byta? Kul att det löste sig.
 
Direkt ifrån Bosch hemsida. Skruva av toppen på maskinen så kommer man åt displayen inifrån Inge svårt alls tyckte jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.