Vilken är skillnaden? Jag har tre ”gamla” Pax, 2 Passad och en Multi kanske är de 8 år. Nu ska jag installera i fritidshuset och funderar om jag kan använda dessa eller bör köpa nya, och då t ex Carima? Finns app styrning på Carima och kanske är den även en bättre fläkt? Viktigast för mig är are det finns grundflöde.
 
T
S sepani skrev:
Vilken är skillnaden? Jag har tre ”gamla” Pax, 2 Passad och en Multi kanske är de 8 år. Nu ska jag installera i fritidshuset och funderar om jag kan använda dessa eller bör köpa nya, och då t ex Carima? Finns app styrning på Carima och kanske är den även en bättre fläkt? Viktigast för mig är are det finns grundflöde.
Jag antar att du menar Pax Calima, i så fall finns det en app där man kan ställa in lite saker, typ olika hastigheter när de olika sensorerna reagerar (ljus/fukt), grundflöde, tysta perioder och något mer. Har själv 2 och är nöjd. Har aldrig haft Passad så kan inte jämföra.

Bifogar bild från appen, den översta ”Boost” kan man trycka på för att få fullt blås i 15 eller 30 minuter, använder det ibland i gästhuset/kontoret där jag i övrigt har det lägsta grundflödet.
 
  • Skärmbild av app för ventilationssystem, visar inställningar för sensorer, tysta timmar och automatiska cykler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Gunnar och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.