Hej’ har precis monterat en PAX skjutdörrsgarderob från IKEA. Måttet är 200x236 med två skjutdörrar med paneler. Varje skjutdörr är 100x236.
När jag var klar upptäckte jag 8 små plastbitar som jag glömt att använda.
De skulle sitta när man byggde ihop aluminiumramen på plåten som man förbinder alla fyra delar i aluminiumramen. Jag har skruvat så som det säger i monteringsanvisningen men glömde den lilla plastbiten i nr 6 i monteringsanvisningen.
Ringde IKEA och de sa att jag måste ta ned dörrarna och göra om det. Herregud! Måste jag det-vilken funktion har plastbitarna? Någon som vet? Hjälp!!
På bilden ser ni den lilla plastbiten. Nr 10006187
10006207
10006204
Det är den jag glömt.
Mvh Cecilia
 
  • En monteringsanvisning för en PAX skjutdörrsgarderob med en markerad plastbit och artikelnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En monteringsinstruktion för IKEA-skjutdörr med fokus på en glömd liten plastbit, delnummer 10006187.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S syster_cecilia skrev:
Hej’ har precis monterat en PAX skjutdörrsgarderob från IKEA. Måttet är 200x236 med två skjutdörrar med paneler. Varje skjutdörr är 100x236.
När jag var klar upptäckte jag 8 små plastbitar som jag glömt att använda.
De skulle sitta när man byggde ihop aluminiumramen på plåten som man förbinder alla fyra delar i aluminiumramen. Jag har skruvat så som det säger i monteringsanvisningen men glömde den lilla plastbiten i nr 6 i monteringsanvisningen.
Ringde IKEA och de sa att jag måste ta ned dörrarna och göra om det. Herregud! Måste jag det-vilken funktion har plastbitarna? Någon som vet? Hjälp!!
På bilden ser ni den lilla plastbiten. Nr 10006187
10006207
10006204
Det är den jag glömt.
Mvh Cecilia

Plastbiten är till för att täcka kanten/hörnet på aluminiumprofilen. Den kanten kan vara lite vass ibland då profilen är kapad där, plastbiten gör så man inte kan komma åt den kanten och riskera att skära sig.
 
S Snappahaneklanen skrev:
Plastbiten är till för att täcka kanten/hörnet på aluminiumprofilen. Den kanten kan vara lite vass ibland då profilen är kapad där, plastbiten gör så man inte kan komma åt den kanten och riskera att skära sig.
Inget måste med andra ord?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.