Jag har ett vindsgolv byggt som lockpanel. Undersidan alltså bottenvåningens tak har okantbäder och som lock till dessa ligger på vind(skull)sidan bakbräder så vindsgolvet är alltså mycket ojämnt. För att råda bot på detta utan att ändra undersidans karaktär tänkte jag lägga reglar på okantbrädernas ovansida, mellan bakorna och sedan spont på detta.

Längs kanten skulle jag vilja fylla ut mellan reglarna, ovanpå bakorna upp till reglarnas översida (undersidan av sponten ska alltså ligga mot utfyllnadens överyta). Utfyllnaden är tänkt att hindra tex möss från att kila runt i skrymslena mellan brädskikten.

Frågan är vad man ska använda för någon utfyllnadsmassa? Jag föreställer mig någon smidig massa som kan spacklas i utan att rinna ut åt sidorna. Det finns ju flytspackel som är gjorda f att fungera bra ihop m trämaterial, men dessa skulle ju flyta ut långt åt sidorna o riskera att fylla hela tråget mellan två reglar.

Kan man få ett smidigt pastaformigt spackel som inte rinner om man blandar mindre vatten i flytspackel, eller finns det någon annan lämplig produkt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.