Ser att man verkar behöva ett slutbleck från Yale. Men finns det dörrar som passar från scratch? Eller har dom en väldigt egen lösning?

Dörrkarm med öppning för slutbleck visande del av låsinsats, möjlig koppling till Yale.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dörrlås från ASSA ABLOY installerat på en öppen brun dörr, med fråga om passande Yale slutbleck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dörrkarm med monterat slutbleck och synliga etiketter på en brandklassad dörr från Daloc.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du har en ASSA 510 i dörren och då passar Yale Doorman i befintliga urtag i karm och dörr.
De du däremot måste kontrollera är att förreglingskolven inte går in i något hål för då får du problem men det ser inte ut som om det ska vara något problem i den karmen.
Det har kommit en ny Doorman L3 om du är intresserad av den senaste versionen.
 
  • Gilla
iper och 1 till
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Du har en ASSA 510 i dörren och då passar Yale Doorman i befintliga urtag i karm och dörr.
De du däremot måste kontrollera är att förreglingskolven inte går in i något hål för då får du problem men det ser inte ut som om det ska vara något problem i den karmen.
Det har kommit en ny Doorman L3 om du är intresserad av den senaste versionen.

Det låter ju faktiskt riktigt lovande! Att du kan se modell mm utifrån de bilder jag skickade med. Lysande! Tusen tack!

Var tvungen att googla på ”förreglingskolven” och det verkar vara nått doorman har men inte min modell. Är det nån givare som känner om dörren är stängt eller öppen?
Hur som helst så är det inga fler hål i karmen än dom jag fick på bild så det är väl bra antar jag.

Jag noterade att nya modellen presenterats, får se när den kommer i lager. Kan nog ta ett tag. Antar att jag även måste få ett OK från föreningen med att byta låset. Även om det inte borde innebära nån åverkan i mitt fall, mer att låset och ytterdörren är föreningens ”egendom”.
 
Tekniker Tekniker skrev:
Det låter ju faktiskt riktigt lovande! Att du kan se modell mm utifrån de bilder jag skickade med. Lysande! Tusen tack!

Var tvungen att googla på ”förreglingskolven” och det verkar vara nått doorman har men inte min modell. Är det nån givare som känner om dörren är stängt eller öppen?
Hur som helst så är det inga fler hål i karmen än dom jag fick på bild så det är väl bra antar jag.

Jag noterade att nya modellen presenterats, får se när den kommer i lager. Kan nog ta ett tag. Antar att jag även måste få ett OK från föreningen med att byta låset. Även om det inte borde innebära nån åverkan i mitt fall, mer att låset och ytterdörren är föreningens ”egendom”.
Förreglingskolven är den lilla kolven som sitter ovanför som trycks in när dörren stängs så regeln kan åka ut och låsa.
Doorman L3 bör hitta ut i butiker under nästa vecka och har en högre klassning än den gamla kl3 istället för kl2A vilket är att föredra i en säkerhetsdörr.
 
Redigerat:
1 123abc skrev:
Förreglingskolven är den lilla kolven som sitter ovanför som trycks in när dörren stängs så regeln kan åka ut och låsa.
Doorman L3 bör hitta ut i butiker under nästa vecka och har en högre klassning än den gamla kl3 istället för kl2A vilket är att föredra i en säkerhetsdörr.
Tekniker Tekniker skrev:
Det låter ju faktiskt riktigt lovande! Att du kan se modell mm utifrån de bilder jag skickade med. Lysande! Tusen tack!

Var tvungen att googla på ”förreglingskolven” och det verkar vara nått doorman har men inte min modell. Är det nån givare som känner om dörren är stängt eller öppen?
Hur som helst så är det inga fler hål i karmen än dom jag fick på bild så det är väl bra antar jag.

Jag noterade att nya modellen presenterats, får se när den kommer i lager. Kan nog ta ett tag. Antar att jag även måste få ett OK från föreningen med att byta låset. Även om det inte borde innebära nån åverkan i mitt fall, mer att låset och ytterdörren är föreningens ”egendom”.
Hej,
då jag har exakt likadan säkerhetsdörr och karmhål och funderar på en Doorman L3 så är jag lite nyfiken på om du bytte till Doormanlås och isåfall vilken modell och om bytet gick smärtfritt

Hälsningar
Daniel

Närbild på en öppen säkerhetsdörrs låsmekanism märkt ASSA, med synliga handtag och låskista.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Säkerhetsdörr med synlig del av dörrlåset och karm, som öppnas eller stängs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Det är inget problem att montera ett Yale Doorman i den dörren.
 
  • Gilla
Salt
  • Laddar…
Toppen tack 123abc, det var min nästa fråga till dig om du även genom bilden av mitt låshus Assa 2002 (1511) kunde avgöra det som du gjorde tidigare i tråden för "Tekniker"'s bild av dennes låshus :)

Tack
Hälsnignar
Daniel
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.