Jag har lite Marbodal garderobsinredning som jag tänkte ge bort till ett syskon. Han har dock Vedum. Jag har försökt söka efter mått och hålbild men gått bet. Någon som vet?
Alternativt så har jag en annan bror, men där är garderoberna från Kvik.
 
BirgitS
Kan inte du och dina syskon mäta vad det är för mått på garderober resp. inredning?
 
  • Gilla
  • Haha
Keiller och 2 till
  • Laddar…
Att mäta eller testa är alltid ett alternativt, men ärligt.. vad är det egentligen för svar? Du har ingen hålbild eller vet inte var man kan få tag på hålbild? Ok då vet jag. Men den vetskapen hjälpte ju egentligen inte mig eller någon annan.

Här på Byggahus kan man få reda på om Elfa, Pelly eller Biltemas hyllsystem är kompatibla eller ej. Men om man frågar om Marbodal, Vedum, Kvik eller kanske t o m Ikeas hålbild och mått för garderober, då ska man mäta själv?!
 
BirgitS
Jag beklagar att du inte gillar mitt svar men det finns ju inget som säger att inte Marbodal, Kvik eller Vedum har ändrat sin hålbild flera gånger under årtionden. Själv skulle jag aldrig lita på sån information i ett forum just för att man inte vet om det stämmer med just det årtal som de aktuella skåpen är tillverkade. Jag vet ju att vissa kökstillverkare har ändrat sina modeller helt vid vissa tillfällen.
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Hejduk..tig Hejduk..tig skrev:
Att mäta eller testa är alltid ett alternativt, men ärligt.. vad är det egentligen för svar? Du har ingen hålbild eller vet inte var man kan få tag på hålbild? Ok då vet jag. Men den vetskapen hjälpte ju egentligen inte mig eller någon annan.

Här på Byggahus kan man få reda på om Elfa, Pelly eller Biltemas hyllsystem är kompatibla eller ej. Men om man frågar om Marbodal, Vedum, Kvik eller kanske t o m Ikeas hålbild och mått för garderober, då ska man mäta själv?!
Vill man vara 100% säker på att något från en tillverkare passar med något från en annan tillverkare är det säkrast att mäta och kontrollera det själv. Visst, det går att få bra svar här men ibland kan man få både ja och nej och killgissningar.

Du lär väl inte gilla mitt svar men jag har fått Marbodals lådsystem att fungera ihop med Ikea metod men inte utan att bygga om lite.
Så du kan nog få Marbodal att fungera med Vedum, men om det går utan problem eller modifieringar vet jag inte. Det är det man får mäta och kolla upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.