Bärbar arbetslampa med gul stativ och handtag, svart baksida och skyddat glas på framsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej
Jag har en sådan här arbetsbelysning och en rörelsevakt med snarlik armatur som alltid haft r7s halogen rör 78mm. Jag har fått byta rören åtskilliga gånger.

Nu tänkte jag satsa på att byta till led-rör. Typ denna:

https://bolist.se/produkt/ledlampa-230-240v-philips-60w-r7s/#bilder

Kruxet då led-rören är ganska mycket tjockare är att jag är osäker på om de passar. Dessutom finns de inte i någon fysisk affär utan bara på nätet så det är lite svårt att känna och klämma. Utöver det är de ju lite dyra, så om de inte passar känns det ju lite onödigt att våga chansa.

Vet någon om de kan passa?

Mvh
Fredrik
 
BirgitS
Bilden syns inte för andra så pröva med att ladda upp den igen.
 
tommib
Utan att svara på frågan om huruvida rören passar så anger bilden på produkten att LED-röret motsvarar 50W halogen. Kanske inte vad du vill ha i din arbetsbelysning. Det kanske är fel bild och röret är egentligen kraftigare men jag tänkte ändå uppmärksamma dig på detta.
 
Som tommib skriver så är den lampan inte mycket att ha i en arbetsbelysning. Och högst troligt är den 118 mm
 
Nej jag hoppas hitta en led variant som motsvarar ca 100 w halogen.

Men frågan är alltså om led röret som.är fetare kommer passa?
 
tommib
100W är inte så mycket att ha i en arbetsbelysning heller. Normala halogenlampor är på 500W, det är en rätt rejäl skillnad.
 
tommib
Om du vill ha LED-arbetsbelysning, köp det. Tyvärr så är det i vanlig ordning så att smakar det så kostar det...
 
Visst kan man göra det, men jag har två armaturer som det inte är fel på så jag vill helst använda dem.
Mvh
Fredrik
 
Stämmer men jag försöker att inte främja slit och släng när jag har grejer som funkar.
 
Du behöver ju inte kasta den g:a bara för att du köper en ny, behåll dom g:a så har du dubbelt så många ;)
 
Jo det är ju sant, kanske är enklare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.