Har gått sönder. Finns inte som reservdel längre. Har sett i tidigare inlägg att någon har fixat det.
 
  • Bruten metallkomponent liggande på en träyta, del av ett reservdel som inte längre finns tillgänglig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Prova att kontakta Partner.
Dom är hjälpsamma.
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
C
M Manhunter skrev:
Prova att kontakta Partner.
Dom är hjälpsamma.
Partner som företag försvann för mer än 40 år sedan så det kanske inte är så lätt.

Fast i och med att sågen är från tiden när Partner var ett varumärke inom Electrolux har samma såg troligen även sålts under andra varumärken, och om inte annat kan exakt samma del används i andra sågar. Så med en del efterforskningar kan det gå att hitta delen under ett annat namn/reservdelsnummer. T.ex. Husqvarna, Jonsered, Poulain, McCulloch m.fl.
 
Cheesen
Alltså partner och Jonsered har ju sett i princip likadana ut invändigt under många år... En lämplig verkstad som hållit på med sågar under lång tid borde kunna hjälpa dig.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Alltså partner och Jonsered har ju sett i princip likadana ut invändigt under många år... En lämplig verkstad som hållit på med sågar under lång tid borde kunna hjälpa dig.
Har provat allt, startanordningen verkar vara unik för denna maskin. Eftersom det finns minst två personer som vet hur man moddar det här utan originadelar tänkte jag att kanske dom läser detta och svarar.
Tackar för råden jag fått, tyvärr är jag inte hjälpt av dom. Partner B422X.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.