Hej!

Vi håller på att lägga parkettgolv just nu (Bauhaus oak excellence) och redan vid andra raden (i bredd) så stöter vi på problem,när vi ska sätta ner parketten i den andra parkettbiten så går inte den ner, står bara och sviktar ungefär. Svårt att förklara men det hjälper knappt heller att bruka våld (som man inte ska behöva), blir ungefär som \_ fast att den är 1-2cm från golvet. Är detta vanligt eller kan det vara fel på parketten? Min pappa som lägger golvet och han har lagt golv innan men aldrig varit med om det här.

Bifogar bild på eländet..

Mvh,
Anders
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du har inte fått nått skit/smuts som ligger emellan? Liknar golvet jag lade för ett litet tag sedan (dock köpt på Hornbach) och där blev det så någon gång, och om det var segt och inte gick så fick man bara ta i lite (om jag inte minns fel)
 
Plocka bort biten och kolla kanterna så det ´inte har flisat sig eller blivit något annat konstigt med dom.
Hittar du inget fel får du prova en ny bit o jäklas den borde det vara biten innanför som är lite skadad.
 
Jag har lagt golv som har varit sådär. Det löste sig med golvrets egen tyngd. Men kolla not och spånt noga så det inte är något skit där.
 
Det blir så ibland
Kolla not och spont.
Ibland funkar det att gunga ner biten samtidigt som man trycker den mot föregående rad hårt. Svårt att förklara hur jag menar
 
Hej

Är det rakt ut lagt? Kolla med ett snöre från ena ändan till den andra.

Om det nu är rakt prova lägg ett par rader till och se vad som händer.

//Calle
 
Lägg en träkloss emot och banka lite.
 
  • Gilla
CalleSpeed
  • Laddar…
Hej igen! Tusen tack för alla svar, provade allting men det enda som fungerade var att använda klossen att slå längs långsidan samtidigt som vi tryckte ner brädan försiktigt, så efter många om, slag och men fick vi ordning på det! Alla (så långt vi hann) parkettbrädor var likadana så ifall det inte bara är vår "batch" som är såhär får jag väl ge ett litet varningens finger till oak excellence!

Tack! Kan återkomma när allt är klart med resultat ifall någon är intresserad av hur parketten ser ut när den är lagd :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.