Tänkte lägga ett nytt parkettgolv oavnpå det gamla, men vid dörren till rummet o ca 2m in så sjunker golvet ner en aning när man går på det, det vill jag ha bort.

Rummet är på ca 20m2 o under parkettgolvet ligger det sand (den e en lgh), det jag hade tänkt mig är att såga ut (mha ev tigersåg) en bit av parkettgolvet för att sen jämna ut sanden o sen lägga tillbaka den utsågade biten - ca 3m2. Eventuellt får jag fylla på med sand. Hade sen tänkt lägga gips (eller något) ovanför hela det nuvarande golvet + foam o sen det nya parkettgolvet.



Rekommenderas detta sättet? Att ta bort hela det nuvarande golvet o sen jämna ut sanden hade nog varit det bästa, men jag tror inte att jag klarar att få ett sån stor yta sand rak.
 
om inte bygghöjden är ett problem låter du golver ligga, stockar/spacklar ut svackan limmar golvgips (alt spånskiva 16+mm) och på detta lägger du sedan den nya parketten.

Skall man göra det "riktigt" river du hela det gamla golvet tar ut all sand flytspacklar undergolvet plant bygger upp med falsad frigolit klass S150 till önskad höjd och på detta lägger du ditt nya parkettgolv alternativt använder du typ nivellsystem som enkelt förklarat är ett ställbart regelgolv

(Det är en del pyssel att få ut sanden, speciellt i en lägenhet ;)
 
Tror att du missuppfattade mig, svackan på golvet är där bara när man går på det området, dvs jag kan inte spackla där.

Tyvärr att ta bort all sand gör jag inte, bor längst upp på fjärde våningen utan hiss.

Jag tänker såga ut en del av golvet o lägga något tunnare på den delen o sen kalla på en "flytspacklare", fick ett pris på 7000:- ink material o jobb

tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.