La in ett golv av d märket förr typ 5år sen hemma hos mig själv. Tyckte d va lite svårt o få ihop kortändarna bara. Men övrigt va d schysst kvalitet o de höll sig fint sålänge ja bodde där iaf.
 
Det finns mängder med trådar om just Barlinek och majoriteten är positiva. Jag har själv lagt flera golv med Barlinek 14mm björk. Snyggt och mycket bra kvalité.
Det enda problem jag hade var att slå ihop kortsidan efter långsidan som instruktionerna säger. Gick över till att ta kortsida först och sedan långsida. Blir lite meckigt att vika långsidan på plats om det är ett stort rum men med några extra händer så går det bra.
 
Jag har precis lagt in detta https://www.byggmax.se/golv/tragolv/parkettgolv/parkettgolv-ek-3-stav-vitlackad-p13452
och som har samma 5Gs system tycker att det funkade ok. Tyvärr var inte passformen på kortsidorna helt perfekt men jag hade räknat med att något skulle strula för 199kr/m2.

5Gs systemet bygger på att långsidan sätts och att kortsidan läggs kant i kant. den kan alltså inte bankas på plats i sidled. Iställer är det en plast "fjäder" som håller brädan på plats.
 
  • Gilla
oedvinss
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.